تاریخ : 1398,شنبه 21 ارديبهشت15:36
کد خبر : 65952 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت باید پاسخگوی بیمه تکمیلی ایثارگران باشد


دولت باید پاسخگوی بیمه تکمیلی ایثارگران باشد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خواستار پاسخگویی دولت در خصوص علت اجرایی نشدن کامل بیمه تکمیلی ایثارگران شد.

فاش نیوز -  سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خواستار پاسخگویی دولت در خصوص علت اجرایی نشدن کامل بیمه تکمیلی ایثارگران شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، جلیل مختار، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی که خود از خانواده بزرگ ایثارگری است یادآور شد: با توجه به مراجعات مکرر ایثارگران و جانبازان به دفاتر نمایندگان در شهرستان ها و مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع مهم بیمه تکمیلی، نمایندگان ایثارگر سال گذشته استفساریه ای را تهیه و به هیِئت رییسه انجام دادند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: روال این بود که دولت از طریق پرداخت حق بیمه تکمیلی از طریق خود دستگاه های دولتی اقدام می کرد؛ اما نمایندگان ملت طی این استفساریه ای قانونی را مصوب کردند که بر مبنای آن پرداخت هزینه های بیمه تکمیلی از طریق خود بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت بگیرد. چرا که از این لحاظ بدنبال این بودیم که یک مرجع پاسخگوی عزیزان ایثارگر باشد و بتواند با پیگیری هدفمند مطالبات این آنها را به حداقل برساند.

نماینده مجلس دهم تصریح کرد: ما به عنوان نماینده ملت در مجلس شورای اسلامی هشدار می دهیم که با توجه به قانون مصرحی که در مجلس مصوب و به دولت ابلاغ شده است بیش از این قشر دلسوز و فداکار انقلاب را اذیت نکنند و در بحث تامین اعتبارات، بودجه ثابتی برای  آن در نظر بگیرند تا بتوانیم با تاکیدات بسیار زیادی که برای در اولویت قرار دادن پرداخت بیمه تکمیلی این عزیزان که یادگاران دوران هشت سال دوران دفاع مقدس هستند وجود دارد حداکثر همکاری و تخصیص اعتبار وجود  داشته باشند.

جلیل مختار در پایان در پاسخ به این سوال که اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرای نیم بند بیمه تکمیلی را ادامه دهد و دولت اعتبارات مورد نیاز را تامین نکند، به عنوان نماینده مجلس چه اقدامی خواهید کرد پاسخ داد: چناچه در چارچوب قانون، بنیاد شهید از اجرای کامل بیمه تکمیلی خوداری کند دولت باید پاسخگوی مجلس باشد که چرا و به چه دلیل این موضوع هنوز اجرایی و عملیاتی نشده است.

پایان


کد خبرنگار : 18