تاریخ : 1398,یکشنبه 22 ارديبهشت18:54
کد خبر : 66013 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

ایثارگران در انتظار تصویب استفساریه طرح ماموریت آموزشی


ایثارگران در انتظار تصویب استفساریه طرح ماموریت آموزشی

بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد می توانند از مزایای طرح ماموریت آموزشی استفاده کنند.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از بررسی طرح استفساریه ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان  زیر 25 درصد در کمیسیون اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین نوروزی، نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس اظهار داشت: بر اساس قانون جامع  خدمات رسانی به ایثارگران، فرزندان جانبازان بالای 25 درصد می توانند از مزایای طرح ماموریت آموزشی استفاده کنند، اگر چه در دولت دهم، این حق به فرزندان جانبازان زیر 25 درصد نیز تعلق گرفته بود.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در روند اجرای این قانون هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، آن را برای فرزندان جانبازان زیر 25 درصد ملغی و بر خلاف ماده 61 قانون استخدامی کشوری اعلام کرد.

نماینده ایثارگر رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم خاطرنشان کرد: لذا بر اساس استفساریه جدیدی که از سوی نمایندگان ایثارگر تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، به دستور هیئت رئیسه مقرر شد کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور رئیس فراکسیون ایثارگران موضوع را بررسی و برای ارائه به صحن علنی در جدول دستور هفتگی خود قرار دهد.

به گفته حجت الاسلام نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران، در صورت رای مثبت نمایندگان ملت به استفساریه طرح ماموریت آموزشی، فرزندان جانبازان زیر 25 درصد نیز همانند گذشته می توانند از مزایای طرح ماموریت آموزشی در طول دوران تحصیل استفاده کنند.

 

تنظیم خبر از مهرنوش یاسری


کد خبرنگار : 17