تاریخ : 1398,یکشنبه 22 ارديبهشت20:17
کد خبر : 66016 - سرویس خبری : عکس

مصاحبه جدید دختر دبیر کل حزب‌الله لبنان


مصاحبه جدید دختر دبیر کل حزب‌الله لبنان

دختر دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه‌ای گفت، زندگی پدرش جز هنگام تردد و دیدارها، عادی است و سید حسن نصرالله (بر خلاف برخی ادعاها) در زیر زمین زندگی نمی‌کند.

فاش‌نیوز - «زینب حسن نصرالله» دختر 33 ساله دبیرکل حزب‌الله در گفت‌وگویی با وبگاه لبنانی «العهد» به بیان گوشه‌هایی از زندگی خانوادگی‌شان و خصوصیات پدرش «سید حسن نصرالله» پرداخت.

زینب در این مصاحبه گفت، قبل از جنگ 33 روزه به راحتی می‌توانسته به منزل پدری برود و با پدر ناهار یا شام بخورد اما وضعیت پس از این جنگ در سال 2006 به کلی تغییر کرده است.

زینب نصرالله درباره بزرگترین درسی که از پدرش آموخته، گفت: بزرگترین درسی که از پدر آموخته‌ام تواضع است؛ وی انسان بسیار متواضع و باحیائی است و این صفت اهل بیت و علمای بزرگ است؛ به عنوان مثال امام خمینی یک نمونه و اسوه بود. با تمام بزرگی پدرم به حیا و سادگی زندگی او نگاه کنید، این همان چیزی است که من دوست دارم و معتقدم صفتی است که مردم هم عاشق آن هستند.

زینب پیرامون میزان رفاهش در زندگی -با توجه به اینکه او دختر فرمانده‌ای است که دشمن از آن هراس دارد- گفت: ما از طبقه متوسط هستیم و خدا را شکر می‌کنیم که فقر را از ما دور کرد، معیشت من از شغل همسرم می‌گذرد. پدرم به دلیل موقعیتش می‌توانست دررفاه بیشتری باشد اما او تواضع و زندگی عادی را دوست دارد. کسانی که دنبال زندگی لوکس هستند،‌ رویکردهای خاص خود را دارند.

وی در خصوص محل زندگی سید حسن نصرالله تصریح کرد: مطمئنا [بر خلاف شایعات اسرائیلی‌ها] او در زیر زمین یا محبوس نیست، هر چه می‌خواهد در اختیارش است، زندگی او در تمام جوانب به جز نقل‌وانتقال‌ها و دیدارها عادی است اما درباره این دو مورد تدابیر امنیتی اتخاذ می‌شود.

زینب در پاسخ به سوالی درباره برادرش «هادی» که در سپتامبر 1997 به دست رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان به شهادت رسید، گفت، در زمان شهادت هادی فقط 12 سال داشته و زیاد شهادت وی را به خاطر نمی‌آورد اما او بسیار متواضع و مهربان و مورد علاقه پدر و مادر بوده و سعی می‌کرده از هر کاری که منجر به رنجش پدر و مادر شود، دوری کند.

دختر سید حسن درباره فرهنگ شهادت و نقش پررنگ زن در این مسیر گفت: ما نمونه‌ای والا و بسیار مقدس مانند حضرت زینب (ع) را داریم که مسیر شهادت را تکمیل کرد. اگر وجود او نبود کربلا تکمیل نمی‌شود و خون حسینی به هدر می‌رفت. (حضرت زینب) نوک پیکان مقابله با پروه اموی بود، اموی از ابزارهای رسانه‌ای بسیاری برخوردار بود به حدی که پس از شهادت امیرالمومنین در محراب، مردم در شام می‌پرسیدند مگر علی (ع) نماز می‌خواند؟

زینب در اشاره به جزئیات دیگر زندگی خانوادگی‌شان گفت، زمانی که «پدر بزرگ حضور داشته باشد نوه‌ها برای نشستن کنار وی در رقابت هستند و دیده می‌شود که یکی کنارش نشسته و دیگری روی زانویش نشسته و در این رقابت سر و صدای زیادی به راه می‌اندازند اما او می‌گوید کودکان را رها کنید تا راحت باشند و ابدا از این وضعیت ناراحت نمی‌شود. او همچنین امور مربوط به نوه‌های بزرگ‌تر را دنبال می‌کند و در بسیاری از آنها که در سنین بالاتر هستند مشاوره می‌دهد».

دختر سید حسن در پایان تصریح کرد، در طول سال فقط چند بار می‌تواند پدر را ببینند اما قبول دارد که سید فقط متعلق به خانواده نیست بلکه متعلق به کل امت اسلام است بنابراین همین دیدارهای کم را هم نعمت می‌داند.