تاریخ : 1398,دوشنبه 23 ارديبهشت13:26
کد خبر : 66023 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

نظامیان سعودی به جان شیعیان روزه‌دار افتادند

شهادت ۸ شیعه در قطیف عربستان



 
ماه مبارک رمضان هم باعث توقف جنایات رژیم وهابی سعودی در عربستان نشده و نیروهای امنیتی این رژیم با گلوله‌باران ساکنان این شهر شیعه‌نشین، دستکم 8 نفر را به شهادت رساندند.

نیروهای رژیم سعودی روز شنبه شهرک «السنابس» واقع در جزیره «تاروت» در استان قطیف را محاصره کرده و سپس به آن یورش بردند. در ادامه نظامیان سعودی به طور پراکنده شروع به تیراندازی کردند. نیروهای سعودی همچنین به سمت یک خانه در شهرک السنابس چندین ساعت تیراندازی کردند. در این تیراندازی‌ها 8 جوان شیعه شهید شدند. برخی منابع در استان قطیف درباره جزئیات یورش نیروهای سعودی گفته‌اند: «یورش به شهرک ساعت 10 صبح بعد و از محاصره شدید امنیتی آن توسط شماری از زره‌پوش‌ها و خودروهای زرهی آغاز شد. نیروهای سعودی از ورود خودروهای آتش‌نشانی و آمبولانس به محل یورش هم جلوگیری و به طور پراکنده و گسترده در شهرک تیراندازی کردند.»
این منابع می‌گویند نیروهای سعودی همچنین پست‌های ایست و بازرسی را برای ورود و خروج افراد از شهرک ایجاد کردند. از سوی دیگر برخی منابع نیز درگفت‌وگو با روزنامه «عکاظ» نزدیک به دربار سلطنتی سعودی مدعی شدند، مراجع امنیتی در منطقه الشرقیه عملیاتی امنیتی را برای پیگرد افراد تحت تعقیب در یک خانه در جنوب شهرک السنابس اجرا کردند و در جریان آن صدای تیراندازی به گوش رسیده است.
آنها همچنین به محاصره منطقه اذعان کرده و گفتند: «گشتی‌های امنیتی تا ساعت 6 بعد از ظهر در محل حضور داشتند و تردد خودروها به سمت جزیره تاروت از طریق خیابان الریاض خواه از سمت خیابان کورنیش قطیف یا محله‌های مجاور ممنوع شد. همچنین خیابان «احد» به عنوان یکی از خیابان‌های اصلی جزیره تاروت تحت محاصره امنیتی قرار گرفت.»
واکنش سعودی‌ها
رئیس دستگاه امنیت کشور سعودی نیز در توجیه به شهادت رساندن شماری از جوانان شهرک السنابس مدعی شد که آنها تروریست بودند! و برای اقدامات مجرمانه و هدف قرار دادن تاسیسات حیاتی و اماکن امنیتی نقشه می‌کشیدند. اهالی شهرک السنابس اعلام کردند، یورش به شهرک ما یک جنایت علیه صلح و امنیت داخلی است. درپی جنایت به شهادت رساندن شهروندان در شهرک السنابس، نیروهای امنیتی خانه یاد شده را نیز تخریب کردند.
هفته گذشته نیز نیروهای سعودی به «محله شکرالله» در غرب شهر العوامیه در قطیف یورش برده و ورودی‌های آنها را محاصره کرده بودند. برخی منابع در شهر العوامیه اظهار داشته‌اند که، خودروهای زرهی و خودروهای نظامی نیروهای سعودی در خیابان های محله با هدف تحریک کردن اهالی در آغاز ماه مبارک رمضان به گشت‌زنی پرداختند. این یورش ها بعد از تهدیدهای اخیر مسئولان رژیم سعودی علیه خانواده‌ها و نزدیکان شهدایی که اخیرا در عربستان به شهادت رسیدند، صورت می‌گیرد. مسئولان رژیم سعودی این خانواده‌ها را تهدید کردند که اگر به هر صورتی درباره فرزندان خود حرفی بزنند یا خواهان استرداد پیکرهای آنها شوند، بازداشت خواهند شد. رژیم سعودی اخیرا  37 شهروند از جمله 33 شیعه را بعد از محکوم کردن آنها به ادعای «اقدامات تروریستی» سر برید.  جرم برخی از این افراد شرکت در یک راهپیمایی بود!