تاریخ : 1398,سه شنبه 24 ارديبهشت14:06
کد خبر : 66064 - سرویس خبری : اخبار

تجارب دفاع مقدس عراق و سوریه را نجات داد



سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تجلیل و تقدیر از بازنشستگان این بنیاد با اشاره به اینکه امنیت و آرامش‌ امروز را مرهون تدابیر حضرت امام راحل و خون شهدا هستیم، اظهار داشت: بی‌شک آزادی و آرامش امروز بدون ایثارگری و از خودگذشتگی رزمندگان و جوانان این مرز و بوم و تجارب بدست آمده از دوران دفاع مقدس محقق نمی‌شد.

وی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت با بهره‌گیری از تجارب بدست آمده دوران دفاع مقدس بر دشمنان تکفیری و گروه‌های تروریستی پیروز شده‌اند و دو کشور عراق و سوریه را از لوث وجود آن‌ها پاک کرده‌اند، افزود: امروز روح شهادت و جهاد در نسل جوان و انقلابی ما نهادینه شده است و همانطوری که می‌بینیم جوانان دهه هفتادی برای دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام سر از پا نمی‌شناسند و خواهان حضور در عرصه مبارزه با دشمنان تکفیری هستند.

وی خدمت به ملت را از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیریتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: در مسیر خدمت‌رسانی باید همچون شهدای عزیزمان به دور از تشریفات و تکلف تلاش و فعالیت کنیم و به القاب و مناصب سازمانی دلبسته نباشیم؛ چراکه این القاب و مناصب ماندگاری ندارند و آنچه که در پیشگاه حق تعالی ماندگار است خدمت به همنوع از روی اخلاص و انسانیت است.

سردار کارگر در ادامه با اشاره به مقام شامخ شهدای دوران دفاع و مقدس تصریح کرد: در میان شهدای جنگ تحمیلی ارادت خاصی به شهیدان حسن باقری و محمد بروجردی دارم؛ هر دو فرمانده من بودند و بنده همچنان با این دو عزیز زندگی می‌کنم و افتخار می‌کنم که نیروی این دو فرمانده هستم.

وی با تاکید بر اینکه دوران دفاع مقدس مملوء از ایثارگری، مجاهدت و شجاعت نیروهای انقلابی است، گفت: بسیجی، پاسدار، ارتشی و همه اقشاری که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند برای اینکه دشمن نتواند به اهدافش برسد از جان خود مایه گذاشتند؛ دشمن بعثی برخی از اسرای ما را چنان شکنجه می‌داد که با شکنجه‌های قرون وسطی قابل مقایسه است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره مقاومت رزمندگان در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز اگر آمریکایی‌ها در برابر ملت ایران به استیصال رسیده‌اند و در حوزه نظامی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند به واسطه برخورداری ملت ایران از روحیه ایثارگری، شهادت طلبی ومقاومت است.  

سردار کارگر در ادامه ضمن تقدیر از بازنشستگان جهت ۴۰ سال خدمت در نظام جمهوری اسلامی، اظهار داشت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مصوبات مجلس آمده است و نیرو‌های مسلح از این قانون مستثنی هستند، اما رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح به تمامی نیرو‌های مسلح به ویژه ستاد کل، اجرای قانون را ابلاغ کردند.

وی با بیان این که ان‌شاالله بتوانیم از تجارب پیشکسوتان بهتر استفاده کنیم، عنوان کرد: پیشرفت‌هایی که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس داشتیم به برکت حضور همین عزیزان است. بنده از پیشکسوتان به ویژه از حسن خلق و رفتار بزرگوارانه‌شان درس‌های زیادی آموختم.

همچنین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: از همکاران شاغل خواهش دارم کرامت انسانی را در رفتارهایشان حفظ کنند. ما خیلی کار‌ها را که می‌توانیم با احترام انجام دهیم چرا بی‌مبالاتی کنیم. همیشه می‌گویند طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما همان گونه رفتار کنند.

وی افزود: از نیروی انسانی و پشتیبانی بنیاد تقاضا دارم که برای تجلیل و تقدیر وقت بگذارند. باید کرامت انسانی را حفظ کنیم. این تجلیل تنها مختص سردار و امیر نیست. برای سربازان هم وقت بگذارند و هنگام اتمام خدمت سربازی از آن‌ها تقدیر کنند؛ چرا که این سرباز‌ها آینده کشور را می‌سازند.


منبع : دفاع پرس