تاریخ : 1398,چهارشنبه 25 ارديبهشت13:44
کد خبر : 66100 - سرویس خبری : اخبار

شهدای زن نماد دفاع از حجاب هستند



حجاب موضوعی است که در دین اسلام به صورت اختصاصی به آن اشاره شده است. در ایران نیز این نوع پوشش از لحاظ قانونی و شرعی مورد پذیرش مردم جامعه اعم از مرد و زن قرار گرفته است. شهدا نیز در وصیت‌هایشان به بحث حجاب اهمیت ویژه‌ای قائل بودند تا جایی که در وصیت‌هایشان به زنان و دختران سفارش کرده‌اند که حجاب خود را رعایت کنید، حتی در این زمینه به آقایان نیز سفارش کردند که پوشش مناسب را در جامعه داشته باشید. در دوران دفاع مقدس موضوع حجاب از اهمیت ویژه‌تری برخوردار بود. پرستاران و امدادگران زن در آن زمان چادر را محدودیت نمی‌دانستند و حتی در صحنه‌های نبرد هم با حجاب کامل حضور می‌یافتند. این امر نشان می‌دهد که حجاب برای آن‌ها محدودیت نبوده است.

شهناز اشکیان یکی از امدادگران دوران دفاع مقدس است که با حجاب کامل در غائله کردستان و مناطق عملیاتی جنوب حضور فعال یافت. وی در این خصوص اظهار داشت: حجاب موضوعی قابل اهمیت است. جنگ باعث نشد که زنان ما در مناطق عملیاتی حجاب را کم‌ارزش بدانند. ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه امروز ما باعث تحکم بنیان خانواده و ارتقای فرهنگی عمومی می‌شود.

ترویج سبک زندگی شهدا

وی افزود: یکی از شیوه‌هایی که می‌تواند به تعمیق ارزش‌های فرهنگی پرداخت، ترویج سبک زندگی شهداست. به منظور ادامه راه شهدا وظیفه خطیر کنونی ما دشمن‌شناسی، دشمن ستیزی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

این امدادگر دوران دفاع مقدس با بیان اینکه از صدر اسلام تا کنون برای حفظ دین اسلام شهدای زیادی با ایثار جان خود جانفشانی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ما موظف هستیم پرچم برافراشته اسلام و انقلاب اسلامی را برای نسل بعدی حفظ کنیم و لازمه آن آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ والای ایثار و شهادت است.

اشکیان با بیان این که شهدای زن را می‌توان نماد مدافع حجاب و عفاف دانست، عنوان کرد: شهیده طیبه واعظی دهنوی از جمله زنان مبارزی بود که از جانش برای حفظ حجاب گذشت. شهیده واعظی و همسرش از جمله مبارزان علیه پهلوی بودند. زمانی که وی از سوی ساواک دستگیر می‌‎شود، می‌گوید «مرا بکشید ولی چادرم را برندارید.»


منبع : دفاع پرس