تاریخ : 1398,چهارشنبه 25 ارديبهشت14:47
کد خبر : 66102 - سرویس خبری : اخبار

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رایگان شد



همزمان با روز جهانی موزه, بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رایگان شد.

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رایگان شد

به مناسبت روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در روز شنبه 28 اردیبهشت ماه  برای عموم رایگان است.علاقمندان می توانند در ساعات کاری از ساعت 13:30 الی 21 از این مجموعه بازدید کنند.

برپایه این گزارش, شورای بین المللی موزه (ICOM) روز جهانی موزه را در تاریخ 22 ماه می سال 2011 به منظور افزایش آگاهی عموم مردم از نقش موزه ها در توسعه جامعه ایجاد کرد.

هدف روز جهانی موزه افزایش آگاهی به این واقعیت است که موزه ها ابزاری مهم برای تبادل فرهنگ، غنی سازی فرهنگ ها و توسعه درک متقابل، همکاری و صلح میان مردم است.

ثبت نام 160 عضو در انجمن علمی دفاع مقدس ایران

علی اکبر دبیری مدیر پژوهش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره چگونگی تأسیس انجمن علمی دفاع مقدس ایران توسط موزه گفت: پیگیری های زیادی برای تشکیل انجمن علمی دفاع مقدس ایران صورت گرفته است.

وی ادامه داد: 23 نفر از نخبگان دانشگاهی و عملیاتی دفاع مقدس از سرداران و امیران نیروهای مسلح به عنوان اعضای هیئت مؤسس انتخاب شدند.

دبیری با اشاره به اینکه درخواست تشکیل این انجمن به وزارت علوم ارسال شد، افزود: مدارکی توجیهی نیز مبنی بر وجود چنین انجمن هایی در کشورهای دیگر فرستاده شد.

مدیر پژوهش موزه گفت: در جلسه 27 شهریور سال 96 وزارت علوم موافقت اولیه خود را با تأسیس انجمن علمی دفاع مقدس ایران اعلام کرد و وزارت علوم فرصتی داد تا در این بازه زمانی عضو گیری داشته باشیم و مجمع عمومی را برگزار کنیم.

وی بیان کرد: برای عضو گیری از طریق روزنامه های کثیرالانتشار اقدام کردیم و همچنین به وسیله سایت ها، فضای مجازی و در دانشگاه هایی که رشته های مرتبط داشتند نیز تبلیغات برای عضو گیری انجام شده است.

دبیری ادامه داد: سامانه ثبت نام در جهت عضو گیری در سایت موزه نیز راه اندازی شده است و افراد با وارد کردن اطلاعات خود می توانند ثبت نام را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

مدیر پژوهش موزه با اشاره به اینکه تاکنون حدود 160 نفر برای عضویت در این انجمن ثبت نام کرده اند تصریح کرد: چند نوع عضویت در انجمن وجود دارد، عضویت پیوسته مهم ترین آنها است و حداقل مدرک تحصیلی افراد باید کارشناسی ارشد باشند و رشته های تحصیلی آنها جز 14 رشته مرتبط تعیین شده، باشد و اگر رشته تحصیلی آنها مرتبط نیست، کار علمی و اجرایی آنها در این زمینه قابل قبول است.

دبیری افزود: یک نوع دیگر عضویت ها در انجمن، عضویت دانشجویی است که دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند عضو افتخاری انجمن شوند.

وی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر مرحله عضوگیری در انجمن علمی دفاع مقدس ایران انجام می شود و در صورتی که اعضا به تعداد قابل قبولی برسد، مجمع عمومی تشکیل و انجمن به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم