تاریخ : 1398,چهارشنبه 25 ارديبهشت15:49
کد خبر : 66111 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

چرا سامانه شفافیت ضروری است؟


چرا سامانه شفافیت ضروری است؟

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد سامانه جامع شفافیت قوانین ایثارگری در کشور تاکید کرد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد سامانه جامع شفافیت قوانین ایثارگری در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی در حاشیه جلسه علنی مجلس با انتقاد از پراکندگی قوانین ایثارگری و لزوم شفافیت در اطلاع رسانی شفاف به جامعه هدف تاکید کرد: نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون برنامه ششم توسعه در بخش قوانین ایثارگری این موضوع را مدنظر خود قرار داده و دولت و بنیاد شهید را موظف به آن کرده اند.

 

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در قانون برنامه ششم، دولت را به شفافیت در اطلاع رسانی به جامعه هدف و همچنین در مورد دریافت ها موظف کردیم، که از جمله آن اعلام دریافت های خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان  است که در آن سامانه باید ثبت و اطلاع رسانی شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات مجلس، کلیه تصمیمات و برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران باید شفاف سازی شده و به اطلاع مردم و جامعه ایثارگری برسد، تا همگان بدانند که چه وضعیتی از لحاظ قوانین و دریافت ها وجود دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به وضعیت معیشتی جامعه هدف متذکر شد: متاسفانه در شرایط فعلی، دریافتی مدیران برخی از دستگاه های دولتی به گونه ای است که با حقوق آنها می توان حداقل معیشت تعداد قابل توجهی از جامعه ایثارگری را تامین کرد.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد و راه اندازی سامانه شفافیت قوانین ایثارگری علاوه بر ایجاد تعادل در جامعه می تواند عدالت را در جامعه نهادینه کند.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی اظهار داشت: بنیاد شهید باید با شرایط و وضعیت روز خود را چابک و قوانینی که در کشور به تصویب می رسد را در حوزه ایثارگری اجرایی و دنبال کند و در صورتی که قانون یا مصوبه ای دارای موانع اجرایی باشد آن را به طور شفاف اطلاع رسانی کند.

نماینده دوره هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه در شرایط حاضر برخی از افراد از چندین جا حقوق و مزایایی دریافت می کنند درحالی که حقوق و مستمری ناچیز ایثارگران ما کاملا شفاف و مشخص است.


کد خبرنگار : 17