تاریخ : 1398,چهارشنبه 25 ارديبهشت18:21
کد خبر : 66120 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

حق پرستاری افزایش می‌یابد



من فرزند شهیدم و مشکل دارم و به هر دری زدم بی فایده بوده و نتیجه نگرفتم، من کارمند رسمی وزارت بهداشت هستم و دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد می باشم.

مشکلم این است که پست سازمانی به من نمی دهند تا مدارکم اعمال شود و با پست نگهبان دارم خدمت می کنم و مدارکم را اعمال نمی کنند و با دیپلم نگهبان هستم آیا قانونی هست که مدارک فرزند شهید رو اعمال کنند به کمیسیون ماده ۱۶ کرمانشاه مراجعه کردم و گفتند قانونی وجود ندارد که مدارک شنا اعمال شوذ و پست سازمانی بدهنذ و به نوعی دل بخاهیه و شکایتم کنی به جایی نمیرسد.

 -  متاسفانه بنیاد استانها و شهرستانها در زمینه حقوق قانونی ایثارگران کم سواد هستند و و نمی توانند مشاور خوبی برای آنها باشند ، این مشکل از بنیاد مرکز ناشی می شود . شما از همه امتیازات جانبازان به جز چهار موردی که در قانون برنامه  ششم آمده برخوردار هستید . اساس تحصیل و ماموریت آموزشی شما برای ارتقا سازمانی است و قانون آن را پیش بینی کرده است و اگر دستگاه اجرایی اقدام نکند ، کمیسیون ماده ۱۶ باید به شکایت شما رسیدگی و رای به نفع شما صادر کند .

 

اینجانب از رزمندگان با 12 ماه سابقه هستم آیا ۴۰۰ تومن اضافه حقوق به ما تعلق می گیرد ؟

- به کمک معیشت افزایش حقوق مانند کارکنان تعلق نمی گیرد ولی چون مبنای پرداخت کمک معیشت حداقل حقوق کارمندان است باید این حداقل که امسال بیش از یک و نیم میلیون تومان است به آنان پرداخت شود.

 

جانباز ۴۰ درصد قطع عضو هستم و حدودهفتصد هزار تومان به عنوان حق پرستاری دریافت می کنم سوالم این است آیا در سال جدید این مبلغ افزایش خواهد یافت؟

-  مبنای پرداخت حق پرستاری ، حداقل حقوق کارگران در هر سال است که توسط شورای عالی کار نهائی می شود . امسال هم حداقل حقوق کارگران افزایش یافته وبه تبع آن حق پرستاری نیز افزایش می یابد . بنیاد این افزایش را در فروردین عمل نکرد .


کد خبرنگار : 23