تاریخ : 1398,جمعه 27 ارديبهشت17:37
کد خبر : 66161 - سرویس خبری : استان ها

خسارت سیل به ۹۴۰ خانواده‌ ایثارگر لرستانی



گروه اجتماعی ـ معاون بنیاد شهید لرستان گفت: سیل اخیر به بیش‌از ۹۴۰ خانواده‌ ایثارگر خسارت وارد کرد که ‌از ‌این‌ تعداد ‌۶۳۴ خانواده‌ آسیب جدی‌ دیده‌اند به‌نحوی که بخشی از منزل مسکونی ‌و تمامی اموال‌ آن‌ها ‌از‌ بین‌ رفته‌ است.

خسارت سیل به 940 خانواده‌ ایثارگر لرستانی

 سید حسین نازاریان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان پنج‌شنبه، ۲۶ اردیبهشت در راستای طرح سپاس و سرکشی از ایثارگران سیل‌زده با سیل‌زدگان ایثارگر ساکن روستاهای تابع شهرستان پلدختر دیدار کرد.
وی با حضور در محل اسکان چادرهای ایثارگران سیل‌زده از نزدیک در جریان امدادرسانی به آن‌ها قرار گرفت  و گفت: مجموعه همکاران ستاد مرکز و استان همگی در صدد آن هستند تا زندگی سیل‌زدگان ایثارگر سر و سامان بگیرد و به زندگی برگردند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران لرستان ادامه داد: سیل فروردین‌ماه سال‌جاری خسارات فراوانی را به اهالی شهرها و روستاهای سیل‌زده وارد کرد ولی حضور نهادها، ارگان‌ها، روحانیت، نیروهای جهادی و مردمی در کنار هم برای رفع مشکلات ناشی از سیل امید به زندگی را به مردم این مناطق باز گرداند.
علی احمدپور، معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز در این دیدار، گفت: سیل اخیر به بیش‌از ۹۴۰ خانواده‌ ایثارگر خسارت وارد کرد که ‌از ‌این‌ تعداد ‌۶۳۴ خانواده‌ آسیب جدی‌ دیده‌اند به‌نحوی که بخشی از منزل مسکونی ‌و تمامی اموال‌ آن‌ها ‌از‌ بین‌ رفته‌ است.
با توجه به بررسی‌های صورت گرفته بیش‌از ۹۰۰ خانواده ایثارگر لرستانی از‌ سیل اخیر دچار خسارت شدند و ‌از‌ این‌ تعداد ‌۶۳۴ خانواده ‌‌‌آسیب جدی‌ دیده‌اند، به‌نحوی که بخشی از منزل مسکونی ‌و تمامی اموال‌ آن‌ها ‌از ‌بین‌ رفته‌ است.

معاون‌ تعاون‌ و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، اضافه کرد: تاکنون ۳۰ خانواده‌ از‌ آمار ارائه شده شناسایی ‌شده ‌که منزل‌شان ۱۰۰ درصد بر اثر سیل تخریب شده است.
وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان و کارکنان ادرات ایثارگران شهرستان‌های سیل‌زده، افزود: با توجه به عمق خسارت‌های وارده از سیل و عدم دسترسی به خانواده‌ها برای ‌تهیه‌ اسناد و مدارک و ارائه به شرکت‌ بیمه، تاکنون ۲۴۶ پرونده تکمیل و به بیمه‌ کوثر معرفی شده‌اند و مابقی در حال بررسی و تکمیل هستند.
احمدپور افزود: مشکلاتی اعم‌از از بین رفتن خطوط مخابراتی و مدارک و اسناد خانواده‌ها موجب کُندی تشکیل پرونده سیل‌زدگان شده است.


منبع : ایکنا