تاریخ : 1398,جمعه 27 ارديبهشت20:07
کد خبر : 66174 - سرویس خبری : اخبار

اعتراض مسلمانان اتریش به ممنوعیت حجاب در مدارس ابتدایی



تعداد مسلمانان در اتریش در سال 2017 نزدیک به 700هزار نفر تخمین زده شد به عبارتی مسلمانان هشت درصد از جمعیت اتریش را شکل می دهند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز،یک سازمان در اتریش که نماینده مسلمانان در این کشور است اعلام کرد که از دادگاه قانون اساسی این کشور خواهد خواست که ممنوعیت حجاب در مدارس ابتدایی را یک روز پس از تصویب آن توسط پارلمان لغو کند.

تعداد مسلمانان در اتریش در سال 2017 نزدیک به 700هزار نفر تخمین زده شد به عبارتی مسلمانان هشت درصد از جمعیت اتریش را شکل می دهند. بیشتر این مسلمانان ترک تبار هستند و در دهه های شصت و هفتاد برای کار به این کشور مهاجرت کردند و در آن جا ماندند.

نمایندگان دو حزب حاکم یعنی حزب محافظه کار که «سباستین کورتس» صدر اعظم این کشور به آن وابسته است و حزب آزادی راستگرای تندرو، قانونی را به تصویب رساندند که بر اساس آن حجاب در مدارس ابتدایی ممنوع می شود.

سازمان مسلمانان اتریش که دولت آن را به رسمیت شناخته است در بیانیه ای تأکید کرد:« ممنوعیت حجاب در مدارس ابتدایی فقط منجر به تفرقه و تبعیض علیه دختران مسلمان می شود و لغو این قانون تبعیض آمیز را در دادگاه قانون اساسی مطرح می کنیم.»

در همین حال، حزب آزادی تندروی اتریش سیاست هایی را در پیش گرفته است که علنا با اسلام ضدیت دارد.

این در حالی است که فرانسه نیز رای به ممنوعیت حجاب در مدارس ابتدایی داد.

سنای فرانسه طرح ممنوعیت استفاده از حجاب توسط مادرانی را که همراه دانش‌آموزان به اردوهای مدارس می‌روند تصویب کرد.

مجلس سنای فرانسه به پیش‌نویس قانونی را که مادرانِ همراه کودکان دانش‌آموز از داشتن حجاب در برنامه‌های گردشی مدارس منع می کند، رای مثبت داد. 

این ماده قانونی توسط حزب جمهوری‌خواه (LR) تقدیم مجلس و با 186 رای مثبت و 100 رای منفی تصویب شد. 159 نماینده سنا نیز به آن رای ممتنع دادند. 

براساس این قانون مادرانی که در چارچوب برنامه‌های مدرسه همراه با کودکان خود به گردش می‌روند، از داشتن حجاب (روسری) منع می‌شوند. قانون مذکور برای اجرا نیاز به تصویب مجلس ملی فرانسه دارند.