تاریخ : 1398,دوشنبه 30 ارديبهشت14:01
کد خبر : 66242 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

حقوق ایثارگران را افزایش دهید!


حقوق ایثارگران را افزایش دهید!

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از عدم سنخیت حقوق ایثارگران با تورم انتقاد کرده و توجه دولت و مجلس را به وضعیت معیشتی جامعه ایثارگری خواستار شد.

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از عدم سنخیت حقوق ایثارگران با تورم روز جامعه انتقاد کرده و توجه دولت و مجلس را به وضعیت معیشتی جامعه ایثارگری خواستار شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید قاسم جاسمی نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات برنامه ششم توسعه در مورد افزایش مستمری ایثارگران و اجرای آن از ابتدای سال 96 یادآور شد: متاسفانه دولت در سال 98، بودجه ای برای اضافه کردن به حقوق ایثارگران لحاظ نکرده است. به خصوص ایثارگرانی که زیر 25% جانبازی دارند و همچنین افرادی که در شمول طرح معسرین قرار می گیرند، افزایشی برایشان پیش بینی نشده است.

وی اضافه کرد: اگرچه از لحاظ مکاتبات و پیگیری نمایندگان ایثارگر مجلس، پیش بینی هایی برای افزایش حقوق ایثارگران در لایحه بودجه سال 98 شده بود، اما متاسفانه دولت و آقای نوبخت چیزی برای آنها قائل نشدند.

جاسمی نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه ادامه داد: با وجود اینکه دو ماه از سال گذشته است اما  هنوز یک ریال به حقوق ایثارگران اضافه نشده است! و این موضوع باعث نگرانی و ناراحتی جامعه هدف شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد اصلاح بودجه و اختصاص ردیف اعتباری برای حل معضلات معیشتی ایثارگران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری اخیرا چهار ماه برای بررسی مجدد لایحه بودجه، به دولت فرصت دادند درحالیکه دو ماه از این مهلت گذشته اما هنوز از بازنگری دولت خبری نیست.

نماینده مجلس دهم تصریح کرد: انتظار بنده به عنوان یک نماینده ایثارگر از دولت این است که فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهد. درحالیکه در رابطه با بهزیستی و کمیته امداد شاهد این هستیم که با پیگیری و رایزنی ها، ممدجویان به حق و حقوق خود می رسند اما در مورد جامعه ایثارگری این امر تاکنون محقق نشده است.

جاسمی ادامه داد: بنده به عنوان عضوی از فراکسیون ایثارگران مجلس و رزمنده ای که 50 ماه در جبهه و جنگ حضور داشته است، انتظار دارم که دولت و مجلس در شرایط سخت معیشتی فعلی به فکر ایثارگران باشند، چرا که ایثارگران قهرمانان ملی هستند و در دورانی که کشور به آنها احتیاج داشت، با فداکاری و ایثار مسئولیت خود را به سرانجام رساندند و نباید امروز در پیچ و خم های زندگی آنها را گرفتار کنیم و توجهی نداشته باشیم.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی متذکر شد: متاسفانه درنظر گرفتن مبلغ 600 هزار تومان به عنوان حقوق با تورم فعلی سنخیتی ندارد و باید جبران شود، هرچند که در این خصوص نمایندگان ایثارگر درحال تلاش هستند تا بر اساس قانون، حداقل همان مبلغی که در برنامه ششم توسعه سال 96 (یک میلیون و 500 هزار تومان) پیش بینی شده است، به آنها پرداخت شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد در صورت ادامه بی توجهی دولت نسبت به افزایش حقوق ایثارگران، اقدام به ارسال نامه به دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواهد کرد.


کد خبرنگار : 20