تاریخ : 1398,چهارشنبه 01 خرداد15:42
کد خبر : 66282 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

قوانین مبهم، تهدیدکننده دیدگاه مردم نسبت به ایثارگران!


قوانین مبهم، تهدیدکننده دیدگاه مردم نسبت به ایثارگران!

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اصلاح و شفاف سازی کلیه قوانین مربوط به جامعه ایثارگری در "سامانه شفافیت قوانین ایثارگری" تاکید کرد.

فاش نیوز - سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تنقیح و شفاف سازی کلیه قوانین و مقررات مربوط به جامعه ایثارگری در "سامانه شفافیت قوانین ایثارگری"  تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علی اکبر کریمی نماینده ایثارگر مردم اراک، کمیجان و خُنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی تناقضات ها و ابهامات موجود در قوانین ایثارگری، خاطرنشان کرد: با عنایت به خلاء های جدی ای که در سطح جامعه گسترده ایثارگران و خانواده ایثارگران وجود دارد و ضوابط و مقرراتی که برای شناسایی ایثارگران و اقشار مختلف جامعه هدف (خانواده معظم شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس)  موجود است و هم چنین تداومی که این ضوابط دارد، در شرایط فعلی نیاز به ایجاد یک سامانه جامع شفافیت قوانین و اطلاعات مربوط به ایثارگران به شدت احساس می شود.

 عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی اضافه کرد: قاعدتاً بنیاد شهید به عنوان متولی ایثارگران باید این مسئولیت را برعهده داشته باشد تا ما به صورت یکجا کل اطلاعات ایثارگران را که مشمول قوانین و مقررات ایثارگران هستند، به صورت یکپارچه داشته باشیم.

 کریمی خاطرنشان کرد: از طرفی به جهت  قوانین و مقررات دیگری که در طی سال‌های گذشته تصویب و برخی توسط قوانین بعدی نقض شده‌اند و یا تناقض و ابهاماتی را ایجاد کرده اند، نیاز است که کلیه قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران مورد تنقیح یا اصلاح قرار بگیرد و شفافیت در آنچه که ساری و جاری است ایجاد شود.

 عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: متاسفانه ما قوانین و مقرراتی را در گذشته داشتیم که علیرغم اینکه سال ها از تصویب و آنها می گذرد هنوز اجرایی نشده است و انتظارات و توقعاتی را در خانواده بزرگ ایثارگران ایجاد کرده است.

 نماینده ایثارگر مجلس دهم متذکر شد: اگر مقدورات کشور، توان دولت و عزم ملی در این میان وجود داشته باشد، می‌توان بسیاری از معضلات جامعه ایثارگری را برطرف کرد تا کسانی که از بیرون به موضوع نگاه می کنند هزینه اجتماعی این قوانین را به حساب ایثارگران منظور نکنند.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر بسیاری از آحاد جامعه با مشاهده قوانین ایثارگری فکر می‌کنند قوانین به طور کامل و جامع اجرا می شود در حالی که این دیدگاه، لطمه سنگینی را به حیثیت اجتماعی ایثارگران وارد می کند. به همین خاطر رسیدگی، تنقیح و شفاف سازی ضوابط قوانین و مقررات ناظر بر ایثارگران یکی از ضرورت های فعلی در جامعه است.

 کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: امیدوارم ایجاد سامانه شفافیت قوانین ایثارگری سال جاری در کشور اتفاق بیفتد و فراکسیون ایثارگران مجلس هم به دنبال آن است که چنین شفافیت و جامعیتی را برای خانواده بزرگ ایثارگران و جامعه هدف در کشور ایجاد کند.


کد خبرنگار : 23