تاریخ : 1398,شنبه 04 خرداد16:24
کد خبر : 66399 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

توقعات خود را کمتر و منطقی تر کنید



مرتضی قنبری وفا - مشکل بزرگی که امروز آحاد جامعه را فرا گرفته، عدم تخصیص اعتبارات در دستگاه های اداری و دولتی است، مانند تخصیص اعتبار به افزایش حقوق ها و دستمزدهاست و مشکل، آقای نوبخت نیست بلکه دولت آقای روحانی است با انبوه مشکلات به سبب نبود اعتبار است.

 امروز دولت با توجه به کاهش درآمدهای نفتی و سایر امور متکی به درآمدهای خزانه داری و مشکلات ناشی از تحریم ها، به صورت قطره چکانی بودجه تخصیص می دهد. امروز کمی بی انصافی است از دولت توقعاتی که حق مسلم ماست فقط انتقاد کنیم و نق بزنیم. امروز مانند روزهای جنگ است، یعنی ایران در برابر دولت های غربی تک و تنهاست. آقای روحانی صراحتا" گفتند امروز هم جنگ است و باید دولت و ملت با هم متحد باشند، تا ما برنده و فاتح جنگ حق و باطل باشیم.

 آقای نوبخت به عنوان نماینده تام الااختیار دولت، حرف های آقای روحانی را تکرار و بر آن مصر است. اگر می خواهیم مانند پایان 8 سال دفاع مقدس پیروز این میدان باشیم، باید و حتما" باید سطح توقعات خود را پائین بیاوریم. فقط این را در نظر داشته باشیم که عده ای کثیر از آحاد جامعه، نسبت به من و شما با مشکلات کمرشکنی دست و پنجه نرم می کنند.

برای مثال رزمندگان معسر یا جانبازان زیر 25 درصد با ماهی 600 هزار تومان چگونه خود و خانواده خود را تامین می کند و منصف باشیم در شرایط فعلی اگر بخواهند 10 هزار تومان به این مبلغ اضافه کنند برای دولت به راحتی قابل انجام نیست و برای دولت به سختی مقدور است.

 متاسفانه قشر اقلیت مرفه جامعه هیچ قدمی برای حل مشکلات مردم برنمی دارند و اگر دقت کرده باشید برای امداد به سیل زدگان نوزوز 98 همین مردمی که از قشر پائین جامعه بودند نسبت به کمک و امداد به سیل زدگان پیش قدم شدند و قشر مرفه همچنان به درآمد زدایی برای خود اقدام می کردند و هیچ کمکی به این مردم مصیبت زده انجام ندادند.

 بیدار باشید دشمن به دنبال کوچکترین رخته برای اختلاف مردم و حکومت است و حتی برای این نیت پلید، سرمایه گذاری کرده و می کند و تا وقتی که مردم با دولت، نظام یا حکومت، فرقی نمی کند، همدل و همزبان باشند، دشمن سرافکنده، نا امید و بازنده این میدان خواهد بود؛ مانند فرجام فتنه، که سران فتنه  روسیاه شدند.

باز برای مثال در ماجرای تروریستی خواندن سپاه از سوی ایالات متحده آمریکا ملت، دولت و تمام اقشار پا به میدان گذاشتند و یکدست و یکپارچه از سپاه، فرزند خلف نظام و انقلاب حمایت کردند که دشمن اصلا چنین پیش بینی نکرده بود و سرخورده شد.

 در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آنچه که حضرت امام (ره) آن را پایه و اساس قرار دادند، نظام مردم سالاری دینی نامیده شد و حرف اول و آخر را مردم می زنند، پس چه خوب است بار دیگر، مانند آنچه در 40 سال انقلاب شاهد بودیم مردم تمام قد از دولت حمایت و در خور وضعیت زندگی خود، سطح توقعات خود را کمتر و منطقی تر بنمایند تا آنچه دولت در حمایت از قشر آسیب پذیرتر بتواند بهتر عمل کند.

والسلام


کد خبرنگار : 20