تاریخ : 1398,چهارشنبه 08 خرداد16:10
کد خبر : 66443 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

نباید خدمات‌رسانی به ایثارگران در بوق و کرنا شود


نباید خدمات‌رسانی به ایثارگران در بوق و کرنا شود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از شفافیت در اطلاع رسانی به جامعه ایثارگری استقبال و از رسانه ای شدن خدمات به جامعه هدف انتقاد کرد.

فاش نیوز - رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از شفافیت در اطلاع رسانی به جامعه ایثارگری استقبال و از رسانه ای شدن خدمات به جامعه هدف انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام احمد مازنی، نماینده مردم تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه ایثارگری به دور از منافع مادی و با  اعتقادی راسخ در طول چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی در میدان حفظ و حراست از منافع نظام جمهوری اسلامی حضور فعالی داشته است، متذکر شد: من با این موضوع که ایثارگران باید از قوانین جامعه هدف مطلع باشند موافق هستم اما اگر قرار است حتی خدمات ناچیزی که به آنها داده می شود در بوق و کرنا شود و خدای ناکرده افراد مغرض از این موضوع استفاده کنند موافق نیستم.

وی ادامه داد:  به نظر من این دور از انصاف و فرهنگ قدرشناسی است که برای عزیزانی که جان و مال و جوانی خود را برای حفظ  و حراست از انقلاب، کشور و وطن فدا کرده‌اند خدمات هر چند ناچیزی که ارائه می شود را در بوق و کرنا کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اسلام یک اصلی دارد که بر اساس آن اگر به کسی خدمتی را ارائه بدهیم حتی‌الامکان باید خدمت با عزت نفس و مناعت طبع او سازگار باشد و قرآن هم بر این موضوع تصریح دارد.

وی ادامه داد: این موضوع در سطح کلان جامعه مطرح است و در مجموع اگر به جامعه هدف خدمت می شود باید طوری باشد که دیگران متوجه آن نشوند؛ حال آنکه اگر جامعه ایثارگران که سال ها رنج کشیده است و یا عزیزی از آنان به شهادت رسیده است، در صورتی که خدمتی به آنها ارائه می شود نباید در بوق و کرنا شود.

مازنی با اشاره به راهبرد بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از یک زمانی به بعد بنیاد شهید مکتوم نگهداشتن  معیشت به ایثارگران را به عنوان راهبرد خود قرار داد اما پس از آن این موضوع دیگر رعایت نشد؛ به طور مثال اگر مبلغی به حقوق جامعه هدف اضافه می‌شد  یا خدماتی به آنها داده می‌شد  به صورت  گسترده ای رسانه ای می شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدگاه تنگ نظرانه برخی از  افراد در مورد جامعه ایثارگری متذکر شد: متاسفانه  یک عده افراد مغرض اقدام به تبلیغات مسموم بر علیه ایثارگران می کنند و یک کلاغ را چهل کلاغ می کنند تا از آب گل آلود برای خود ماهی بگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به عزت نفس ایثارگران یادآور شد: بسیاری از افراد جامعه هدف، حتی پس از سال ها که از پایان جنگ می‌گذرد هنوز هم برای تشکیل پرونده ایثارگری به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه نکرده اند و اقلیتی، آن هم به خاطر ضرورت ها  مراجعه کرده اند.

وی گفت: آیا درست است که ما به نام شفافیت، نام آن ها را در سامانه ای قرار بدهیم و  بگوییم در ماه این مبلغ از حقوق را از دولت دریافت می کنند. در حالیکه اکثر حقوق بگیران بنیاد را خانواده معظم شهدا تشکیل می دهند که به جای اینکه همانند سایرین فرزند آنها از دستگاهی که در آن شاغل بوده اند حقوق دریافت کنند، از بنیاد شهید دریافت می کنند.

حجت الاسلام مازنی تاکید کرد:  این روال در همه جای دنیا وجود دارد و پرداخت هزینه‌های درمان نیز در این چارچوب قرار دارد و برخلاف روال  قانونی نیست. به نظر من اگر قرار است در مورد جامعه هدف شفاف سازی شود باید در این راستا شود.


کد خبرنگار : 23