تاریخ : 1398,سه شنبه 07 خرداد16:31
کد خبر : 66463 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس:

دولت موظف به اجرای قانون مقطع تحصیلی بالاتر برای رزمندگان است


دولت موظف به اجرای قانون مقطع تحصیلی بالاتر برای رزمندگان است

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی دولت را به اجرای قانون اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه ها موظف دانست.

فاش نیوز -  رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی دولت را به اجرای قانون اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه ها موظف دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه اظهار داشت: در بند 6 ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه کشور در مورد بهره مندی از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر مطابق قوانین مربوط به رزمندگان حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه تاکید شده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از مجریان می گویند این مصوبه برای کسانی است که داوطلبانه به جبهه رفته اند و آنهایی که غیر داوطلبانه در جبهه بوده اند و یا به طور مثال بر حسب وظیفه سازمانی در منطقه بوده اند شامل نمی شود.

نماینده دوره هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرف دیگر، دستور العمل مقام معظم رهبری مبنی بر این است که کسانی که در جبهه بوده اند (سازمانی، اجباری و یا خدمت نظام وظیفه) بر اساس قانون سه چهارم ار مدت خدمتشان داوطلبانه محسوب می شود، بنا بر این، امر آقا و دستور العمل اایشان بر این قانون حاکم است و مدت زمان حضورآنها هم داوطلبانه محسوب می شود.

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در خصوص ارسال نامه نمایندگان ایثارگر به لاریجانی در خصوص استنکاف دولت از اجرای قانون متذکر شد: به دلیل اینکه مجریان از زمان تصویب در مجلس، تاکنون به این قانون عمل نکرده اند به دکتر لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نامه ای ارسال شد و ایشان هم به اداره تنقیح قوانین مجلس دستور دادند: "چون تدبیر رهبری در این زمینه ثبت شده است، مطابق تدبیر رهبری در این زمینه نظرتان را اعلام  و عمل کنید".

دکتر نوروزی در پایان در پاسخ به سوال فاش نیوز در مورد استنکاف دولت از اجرای قانون تاکید کرد: دولت قطعا باید به قانون عمل کند و اگر عمل نکند تخلف کرده است.


کد خبرنگار : 18