تاریخ : 1398,سه شنبه 07 خرداد15:47
کد خبر : 66470 - سرویس خبری : اخبار

جزئیاتی از برنامه‌ شب‌های قدر در جوار مزار شهدا



هر ساله همزمان با شب‌های قدر مراسم احیا در جوار مزار مطهر شهدای گمنام و گلزارهای شهدا برگزار می‌شود.

مراسم احیا و شب زنده‌داری همزمان با شب‌های قدر در اقصی نقاط کشور، مساجد، هیئات‌، امامزاده‌ها و حسینیه‌های کشور برگزار می‌شود. یکی از آیین‌های پر طرفدار شب‌های قدر، احیا در جوار مزار شهداست. علاقمندان به این دست از مراسم‌ها معتقدند با مناجات در جوار شهدا و تمسک به خون‌های پاکی که در راه خدا ریخته شده است، بهتر می‌توانند مقدرات نیک خود را از خداوند بخواهند. به همین دلیل هر ساله مراسم احیا در جوار مزار مطهر شهدای گمنام و گلزارهای شهدا برگزار می‌شود. همچنین چند سالی است که برخی از مساجد نیز با آوردن پیکر مطهر شهدای گمنام به مراسم شب قدر، در کنار شهدا احیا می‌گیرند. امسال نیز قریب 150 شهید گمنام مهمان مراسم‌ احیای مردم تهران خواهد بود.

جزئیات برخی از مراسم‌های شب‌های قدر در جوار شهدا در ادامه می‌آید:

برنامه احیای شب‌های قدر و عزاداری ایام شهادت حضرت علی علیه‌السلام در جوار مزار مطهر شهدای مدافع حرم فاطمیون با سخنرانی حجت الاسلام سید محمد حسینی با مداحی سیدعباس حیدری در شب 21 و 23 ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. این مراسم از ساعت 22 در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) در جوار مزار شهدای فاطمیون آغاز می‌شود.

همچنین مراسم شب‌های قدر در جوار شهدای گمنام کهف‌الشهدا برگزار می‌شود. این مراسم که شامل ختم قرآن، قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی و مداحی است از ساعت 22:30 تا 2:30 بامداد در ولنجک، انتهای بلوار دانشجو، کهف الشهدا برپا می‌شود. مراسم شب 21 ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام مهدوی ارفع و مراسم شب 23 ماه مبارک رمضان با سخنرانی حسین یکتا و مداحی و مناجات روح الله مخبریان همراه خواهد بود.

مراسم احیا در جوار شهدای گمنام کیانشهر واقع در اتوبان بعثت کیانشهر برگزار می‌شود. این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صفدری و مداحی حاج ابوذر بیوکافی همراه خواهد بود. مراسم از ساعت 23 آغاز شده و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم