تاریخ : 1398,چهارشنبه 08 خرداد17:47
کد خبر : 66540 - سرویس خبری : استان ها

بهره‌برداری آسایشگاه جانبازان استان مرکزی



مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: بخش ورزشی و رفاهی مجتمع توانبخشی جانبازان این استان آماده بهره برداری است.

مجتمع توانبخشی جانبازان استان مرکزی آماده بهره برداری است

«مرتضی انصاری فر»  افزود: ساختمان بخش های هتلینگ و کلینیک مجتمع توانبخشی جانبازان استان مرکزی نیز تکمیل شده و برای تجهیز این بخش ها حدود 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که رایزنی ها برای جذب این اعتبار انجام شده است.

وی ادامه داد: در مجموع  200 میلیارد ریال برای ساخت مجتمع توانبخشی جانبازان اراک هزینه شده که بخش عمده ای آن از منابع ملی و بخشی هم از منابع استانی تامین شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی اظهار داشت: بخش ورزشی و رفاهی این مجتمع آماده بهره برداری است که به زودی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و تنی چند از مسئولان استانی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

انصاری فر بیان کرد: عملیات ساخت مرکز توانبخشی جانبازان این استان از سال 1388 آغاز شده که به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار و بدعهدی پیمانکاران در سال 90 با پیشرفت فیزیکی 43 درصد متوقف شد.

وی افزود: عملیات تکمیل این طرح با پیمانکار جدید از سال 94 آغاز شد و اکنون این فرآیند به پایان رسیده و برای تجهیز این مجتمع نیز  50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

طرح مرکز توانبخشی جانبازان استان مرکزی در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و زیر بنای 12 هزار متر مربع و در 6 بخش اقامتی و رفاهی، آموزشی، فرهنگی، درمانی، توانبخشی و ورزشی ساخته شده است.

استان مرکزی 6 هزار و 300 شهید و 14 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که 400 جانباز نیز بالای 50 درصد هستند.


منبع : ایرنا