تاریخ : 1398,چهارشنبه 08 خرداد17:51
کد خبر : 66541 - سرویس خبری : حوادث

نگاهی به زندگی و شهادت غریبانه امام جمعه جانباز کازرون


نگاهی به زندگی و شهادت غریبانه امام جمعه جانباز کازرون

حجت الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون و جانباز ۲۰% حوالی سحرگاه امروز چهارشنبه، ۸ خرداد، در مقابل منزل خود توسط فردی به ضرب چاقو مضروب شد.

فاش نیوز - حجت الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون، حوالی سحرگاه امروز چهارشنبه، ۸ خرداد، در مقابل منزل خود توسط فردی به ضرب چاقو مضروب شد.

امام جمعه کازرون در سال ۱۳۶۴ وارد حوزه علمیه شد و در سال ۱۳۸۶ به سمت امامت جمعه این شهرستان منصوب شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد خرسند، امام جمعه فقید کازرون و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بامداد امروز، ۸ خردادماه بعد از بازگشت از مراسم احیا در مقابل منزل خویش به قتل رسید که اخیراً خبر دستگیری قاتل وی منتشر شده است.

آن عالم ربانی که در دوم شهریورماه سال ۱۳۸۶ به سمت امامت جمعه کازرون منصوب شده بود، متولد ۱۳۴۶ در این شهرستان بود.
وی تحصیلات دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در شهرستان کازرون گذراند و پس از آن به واسطه‌ علاقه‌ای که از کودکی به روحانیت داشت، در مهرماه سال ۱۳۶۴ وارد حوزه علمیه کازرون شد.

آن مرحوم در محضر اساتید و علمای بزرگ کازرون نظیر مرحوم آیت‌الله ایمانی، آیت‌الله بنیادی، حجت‌الاسلام حمیدی، کرمانی و غیره کسب فیض کرد و بعد از آن به قم رفت.

در قم در محضر علمایی چون حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی و مرحوم فاضل هرندی رفت و درس آموخت ضمن اینکه درس خارج را از محضر آیات عظام مکارم شیرازی، جعفر سبحانی و نوری همدانی آموخت.

مرحوم حجت‌الاسلام خرسند در طول عمر خود و در سال ۱۳۶۲ راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و تا پایان جنگ نیز به‌صورت متناوت در جنگ حضور داشت و جانباز ۲۰ درصد دوران دفاع مقدس بود.

وی در سال‌های اخیر فعالیت‌های سیاسی زیادی داشت به طوری که به عضویت شورای مرکزی حزب مؤتلفه درآمد و بارها نیز مصاحبه با آن مرحوم در خروجی این خبرگزاری منتشر شده است.

یادآور می‌شود، اطلاعات تکمیلی درباره برگزاری مراسم تشییع،‌ تدفین و تکریم آن عالم ربانی متعاقباً اعلام خواهد شد.

شهرستان کازرون در استان فارس و در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری قاتل حجت‌الاسلام محمد خرسند خبر داد و اظهار داشت: متهم که پس از حمله با ضربات چاقو در جلوی درب منزل حجت‌الاسلام خرسند، از محل وقوع جرم متواری شده بود، پس از تلاش‌های بی‌وقفه پلیس آن هم تنها چند ساعت پس از انجام این قتل، شناسایی و دستگیر شد.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون سحرگاه امروز و پس از بازگشت از مراسم احیاء، در مقابل منزل خود توسط شخصی به‌نام «حمید درخشنده» مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان، بر اثر شدت جراحات وارده به ناحیه شکم درگذشت.