تاریخ : 1398,چهارشنبه 08 خرداد18:58
کد خبر : 66544 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

میانگین دو سال آخر خدمت مبنای بازنشستگی است



چه کسانی از جامعه هدف از تخفیف بلیط قطار و هواپیما بهره مند می شوند؟

- برابر ماده 41 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر باید عمل شود. ضمنا" آیین نامه اجرایی آن در دولت در حال بررسی است :

ماده ۴۱ـ جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، آزادگان و خانواده‌های شاهد و خانواده جانبازان هفتاد درصد (۷۰%) در صورت مسافرت داخلی از طریق هر یک از شرکتهای دولتی یا خصوصی هواپیمایی، راه‌آهن و کشتیرانی با ارائه کارت ایثارگری و یا معرفی‌نامه بنیاد از پرداخت پنجاه درصد (۵۰%) هزینه بلیط مسافرت معاف می‌باشند.
تبصره ۱ـ کلیه مشمولان این ماده از پرداخت هزینه بلیط اتوبوس و مترو (داخل شهری) معاف می‌باشند.
تبصره ۲ـ مشمولان این ماده در پروازهای خارجی با معرفی‌نامه بنیاد برای یک بار در سال از پنجاه درصد (۵۰%) تخفیف مستقیم بهای روز فروش بهره‌مند می‌باشند.
تبصره ۳ـ تخفیف موضوع این ماده در بخشهای دولتی و خصوصی توسط بنیاد تأمین و پرداخت می‌شود.

 

آیا منع قانونی برای شرکت در کنکور سراسری و اعمال مجدد سهمیه وجود دارد؟

ج- محدودیت های شرکت در آزمون سراسری مربوط به مقررات گذشته بود و با تصویب قانون جامع و اصلاحات بعدی آن دیگر ضمانت اجرایی ندارد . بزودی بحث آزمون سراسری و سهیمه ها را بحث خواهیم کرد .

 

 

جانباز 10 درصد هستم و چهار سال پیش بازنشسته تامین اجتماعی شدم.چون کارفرما لیست بیمه را کم رد کرده بود با حد اقل حقوق 487000 در سال 92بازنشسته شدم.باپی گیریها و شکایت به دیوان عدالت انجام دادم رای به این صورت صادر شد که حکم نامبرده اصلاح شود به بنیاد مراجعه کردم که آیا آخرین حقوق دریافتی مورد حساب است که گفتند نه.چون شما نه حالت اشتغال هستید نه از کار افتاده برای همین ملاک برای حساب حقوق شما دو سال آخر است.آیا همین منوال است.لطفا مرا راهنمایی کنید.ضمنا از زحمات شما در قبال ایثار گران و جانبازان تشکر میکنم.

- آخرین حکم قبل از بازنشستگی برای جانبازان بیست درصد و بالاتری است که از قانون نحوه بازنشستگی جانبازان با برخورداری از سنوات ارفاقی استفاده کنند، شامل شما نمی شود و مشمول میانگین دو سال آخر خدمت می باشید .


کد خبرنگار : 23