تاریخ : 1398,شنبه 11 خرداد16:20
کد خبر : 66621 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

کمک معیشت رزمندگان به‌طور کامل اجرایی شود



خواهشمند است برای افزایش حقوق ایثارگران کاری کنید، چرا که آنها هیچ امتیازی نمی خواهند من پول ندارم مگه با کارت جانبازی پول به من می دهند؟

-  در پیگیری ها تمام تاکید بر وضعیت معیشتی است که متاسفانه قواانین مصوب ایثارگران در این زمینه به درستی انجام نمی شود و حق آنان تضییع می شود. اخیرا آقای شهیدی قول داده اند موضوع ماده 38 که تاکنون در بنیاد به درستی انجام نمی شده با تامین اعتبار توسط دولت به درستی انجام شود،‌ولی این بخشی از موضوع است و باید تبصره این ماده و مواد 39 و 40 نیز به درستی انجام شود و همچنین موضع کمک معیشت رزمندگان نیز کامل اجرا شو د. مظلومتر از ایثارگران در تحقق قوانین معیشتی و احقاق حقوق دریافتی آنان نداریم.

 

پدر اینجانب ۳۰% جانباز هستند و بنده در سازمان تامین اجتماعی به صورت نیروی شرکتی کار می کنم آیا تبدیل وضعیت به من تعلق حواهد گرفت؟

- در قانون تاکیدی بر آن نیست که افرادی که در شرکتها استخدام هستند بتوانند در دستگاه های اجرایی طرف قرارداد شرکت ها تبدیل وضعیت شوند مگر آنکه شرکتها وابسته به سازمان مربوط باشند ، ولی ثابت شدن وضعیت استخدامی در آن شرکتها منع قانون ندارد.

 

 

بخشنامه نیم بها بودن بلیط  مبین اجرای ناقص قانون و فقط برای شرکت هواپیمایی هما است , اجرای کامل قانون و برخورداری از تسهیلات تمامی شرکت های هواپیمایی دولتی و خصوصی کی عملیاتی می شود ؟

- متاسفانه اغلب قوانین ایثارگران گرفتار چنین تفکری است، البته اخیرا در دولت آیین نامه بلیط نیم بها در حال بحث است که در صورت نهایی شدن به اطلاع خواهد رسید.


کد خبرنگار : 23