تاریخ : 1398,یکشنبه 12 خرداد14:49
کد خبر : 66662 - سرویس خبری : سیاسی

دادگاه بالاخره یقه فتنه‌گران را گرفت



دومین جلسه رسیدگی به اتهام «محمدرضا خاتمی» برگزار شد؛ دادگاه بالاخره یقه فتنه‌گران را گرفت /فتنه گران به هذیان‌گویی افتادند

دومین جلسه دادگاه «محمدرضا خاتمی» به اتهام ادعای تقلب در انتخابات سال 88، دیروز در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به صورت علنی برگزار شد.

پس از آنکه محمدرضا خاتمی اواخر سال گذشته در یک مصاحبه ویدئویی مدعی شد در انتخابات سال ۸۸ به میزان ۸ میلیون رای تقلب شده است، از سوی دادستانی تهران احضار شد.
پس از تشکیل پرونده تاکنون دو جلسه از دادگاه محمدرضا خاتمی به صورت علنی برگزار شده است، اما محتویات جلسه دادگاه تاکنون منتشر نشده است.
اما جلسه دیروز دادگاه در حالی برگزار شد که عده‌ای از فعالان اصلاح‌طلب که شاید گمان نمی‌کردند تکرار ادعایی که غیرواقعی بودن آن پیش از این کاملاً محرز شده است و مدت‌هاست کارکرد و اثرگذاری دروغین خود را از دست داده است با برخورد جدی و بازخواست دستگاه قضایی رو‌به‌رو شود، از روزهای گذشته منفعلانه سعی در حاشیه‌سازی و اردوکشی به جلسه دادگاه خاتمی را داشتند.این افراد سعی داشتند با حضور خود در جلسه دادگاه، رسیدگی به ادعاها و اتهامات محمدرضا خاتمی را تحت شعاع قرار دهند، هرچند موفق به این کار نشدند.
تبرئه نظام با ادعای تقلب؟!
اما محمدرضا خاتمی دیروز پس از پایان دادگاه در جمع خبرنگاران تلاش کرد از ادعای خود دفاع کند و با ژست کامل بودن دفاعیات گفته‌های پیشین خود را تکرار کرد.
وی که پیش از این با ادعای تقلب 8 میلیونی در انتخابات عملا نظام جمهوری اسلامی را مورد اتهام بی‌پایه خود قرار داده بود، دیروز از یک سو مدعی شد «قصد دارم دامن نظام را از تقلب تبرئه کنم»! و از سوی دیگر با تکرار ادعاهای قبلی گفت: «من با عدد و رقم به ادعای خودم که هشت میلیون است رسیده‌ام که این حداقل است.»
تکرار دروغ بزرگ
دروغ بزرگ تقلب در انتخابات که زمینه طرح آن پیش از انتخابات سال 88 توسط فتنه‌گران و عوامل نفوذی یا مزدور فراهم شده بود، در همان ساعات برگزاری انتخابات کلید خورد. ادعایی که هرچند در همان روزهای ابتدایی طرح، اثبات دروغ بودن آن باعث ریزش شدید و اعلام برائت مردم فریب خورده و حاضر در تجمعات غیرقانونی شد، اما طی چند ماه کشور را درگیر مشکلات و هزینه‌های فراوان و تاسف‌انگیزی کرد که از جمله آنها می‌توان به شهادت تعدادی از مردم بی‌گناه به دست فتنه‌گران فرصت‌طلب، ایجاد آشوب و آسیب به فضای امن جامعه، دادن فرصت سوءاستفاده به دشمنان نظام و... ‌اشاره کرد.
هرچند با گذر هرچه بیشتر زمان، رسوایی ادعای تقلب و خسارات وارده به کشور از سوی مدعیان دروغین قانون‌مداری و اصلاحات برای مردم بیش از پیش روشن شد، اما حماسه 9 دی و خروش سراسری مردم در دفاع از نظام پایان‌بخش این سکانس از خوش‌خدمتی وطن‌فروشان به دشمنان بود.
اما حال چه شده است که پس از اثبات دروغ‌بودن ادعای تقلب از جمله در دادگاه‌های فتنه‌گران و اذعان صریح آنها به اینکه «تقلب اسم رمز آشوب بود»، و پس از آنکه خود مدعیان اصلی اصلاحات از جمله برادر جناب محمدرضا خاتمی و پرچمدار فتنه به غیرواقعی بودن تقلب و یا عدم امکان تقلب در انتخاباتی با این وسعت و ساز و کارهای موجود اذعان و اعتراف کردند، این شخص دم از اثبات این ادعا می‌زند؟
نگاه متعجب مردم
به هذیان‌گویی مدعیان اصلاحات
به راستی مردم از خود چه می‌پرسند وقتی این مواضع ملون و متناقض را از سوی سران اصلاحات می‌بینند و می‌شنوند؟ آیا از خود نمی‌پرسند این تقلب چطور ادعایی و با چه اهدافی است که یک روز سران و فعالان فتنه در آتش آن می‌دمند، یک روز آن را رد می‌کنند یا اسم رمز آشوب می‌خوانند و یک روز دیگر فردی که گویا تازه از خواب بیدار شده است دوباره ادعای تقلب می‌کند؟ آیا واکنش مردم به این هجم از هذیان‌گویی و مواضع پریشان غیر از فاصله گرفتن و انزجار است؟
حضور در انتخابات، سند رد تقلب
جا دارد جناب محمدرضا خاتمی پاسخ دهند که اگر ادعای تقلب درست بود چرا مردم هر بار در انتخابات‌های پس از سال 88 با شکوه هرچه تمام‌تر و با اعتماد به نظام خود در انتخابات شرکت کرده‌اند؟ اگر ادعای تقلب درست بود چرا برادر ایشان هر بار با ارائه لیست انتخاباتی عملا با تأیید خود مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کند؟
امثال محمدرضا خاتمی و برادر وی و سران دیگر فتنه و هر آن کس که با ادعای دروغ تقلب، زمینه‌ساز آشوب، قتل انسان‌های بی‌گناه و خسارت به کشور شدند و دست‌شان در این جنایات آلوده است، باید اکنون در حال گذراندن محکومیت‌های سنگین و پاسخ به اعمال مجرمانه خود می‌بودند و حال که با رأفت و مصلحت‌اندیشی نظام اسلامی که پنجه در صورت آن کشیده بودند از مجازات و مکافات عمل خود جان سالم به در برده‌اند، نباید با تکرار یک دروغ نخ نما شده، بیش از این در توهم و هذیان دست و پا بزنند.
چه کسی پاسخگوی مردم است؟
راستی مردم یک سؤال دیگر نیز دارند و آن اینکه افرادی که با حمایت و تأیید این مدعیان و به قول خودشان بدون تقلب! کرسی‌های مسئولیت را برعهده گرفته‌اند چه در کارنامه خود دارند و آیا حالا که موقع پاسخ به عملکرد اصلاح‌طلبان در رای آوردن این افراد و مطالبه و بازخواست مردم رسیده است ادعای بی‌پایه تقلب در انتخابات 10 سال قبل نوعی رد گم‌کنی و غبارآلود کردن فضا نیست؟!
ذکر این نکته نیز ضروریست که دستگاه قضا وظیفه دارد با برخورد قاطع با این مدعیان که گویا از چشم‌پوشی بر عملکرد و مواضع نادرستشان عبرت کافی نگرفته و همچنان سوءاستفاده می‌کنند، وظیفه خود در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی را به‌طور کامل ایفا نماید.