تاریخ : 1398,دوشنبه 13 خرداد18:56
کد خبر : 66745 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

سیگنال‌های دمشق برای باز کردن جبهه جولان


 سیگنال‌های دمشق برای باز کردن جبهه جولان

گزارش‌ها و تحلیل‌ها درباره حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع نظامی در سوریه، این نظریه را تقویت می‌کند که جبهه جنوبی سوریه آماده است تا به عنوان سکویی برای آغاز عملیات نظامی محور مقاومت برای آزادسازی جولان و فراتر از آن باشد.

 روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» در بخش سخن سردبیر به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به مواضع نظامی در سوریه پرداخته و این سوال را مطرح کرده است که آیا دمشق تصمیم گرفته است جبهه جولان را در واکنش به اقدام واشنگتن مبنی بر الحاق این منطقه به فلسطین اشغالی، باز کند؟

در این مقاله آمده است:  ارتش رژیم اشغالگر، بامداد یکشنبه مواضع نظامی سوریه در حومه قنیطره را بمباران کند، مساله جدیدی نیست ولی مسئله جدید این است که این بمباران در واکنش ادعایی به شلیک دو موشک از خاک سوریه به سمت بلندی‌های جولان اشغالی، انجام شد و این، تحول چشمگیر تأکید می‌کند که داغ شدن جبهه جولان وارد مرحله تحول جدیدی در پاسخ به تصمیم آمریکا برای شناسایی و الحاق آن به «اراضی اسرائیلی» شده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل رسما اذعان کرد که او دستور حملات موشکی به مواضع نظامی سوریه را در واکنش به شلیک خمپاره‌های موشکی به «اراضی اشغالی» داده است. نتانیاهو گفته است که هرگز اجازه آتش‌پرانی به سمت این سرزمین‌ها را نمی‌دهد. ولی قطعا او در آینده‌ای نزدیک بهای سنگینی خواهد پرداخت؛ چرا که جولان سرزمین اشغال شده سوریه است و همه اراضی فلسطینی و لبنانی نیز مشابه جولان هستند.

طبق گزارش پایگاه عبری‌زبان «واللا»، تحلیلگران نظامی اسرائیل تأکید دارند که شلیک دو موشک به سمت جولان اشغالی «عمدی» بود و  مثل دفعات قبل، یعنی در جریان درگیری‌ها میان ارتش سوریه و گروه‌های مسلح، به اشتباه انجام نشده است. این بدان معناست که این موشک‌پرانی، حاوی پیامی است مبنی بر این‌که این دو موشک سیگنالی درباره احتمال فعال شدن جبهه جولان و تبدیل آن به نقطه آغاز جنگ فرسایشی علیه اشغالگر و نیروهایش است.

در این تحلیل با اشاره به گزارش‌های منابع رسمی سوریه درباره کشته و زخمی شدن شماری نظامی در جریان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی، آمده است: این گزارش‌ها به نفع این نظریه است که جبهه جنوبی سوریه آماده است تا به عنوان سکویی برای آغاز عملیات نظامی محور مقاومت برای آزادسازی جولان و فراتر از آن باشد؛ امری که سطح نگرانی محافل رسمی و عمومی در رژیم صهیونیستی را افزایش خواهد داد.

بسیاری در اردوگاه متخاصم علیه مقامات سوریه، پیوسته نظام دمشق را متهم می کردند که حتی یک گلوله به طرف جولان اشغالی شلیک نکرده است و این پاسخ، در سطح پرتاب یک گلوله نیست بلکه پرتاب راکت است و خود نتانیاهو به آن اعتراف کرد و این در حالی است که قدرت محور مقاومت از نظر نظامی, سیاسی و معنوی به طور روز افزونی در حال افزایش است.

باز شدن جبهه جولان در شرق، در کنار جبهه‌های شمالی- از سوی حزب‌الله لبنان- و جنوب- از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه- به این معناست که رژیم اشغالگر اسرائیل از سه محور در محاصره موشک‌ها قرار دارد و شهرک‌نشینان یهودی راهی به جز دریا برای فرار ندارند. شاید وقت آن باشد که این شهرک‌نشینان به توصیه «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان عمل کنند و برای نجات جان‌شان در آینده نزدیک، شنا یاد بگیرند.


منبع : تسنیم