تاریخ : 1398,جمعه 17 خرداد16:59
کد خبر : 66796 - سرویس خبری : اخبار

بزرگداشت شهید خرسند و اربعین طلبه شهید همدانی در مسجد نور



 مراسم یادبود امام جمعه شهید کازرون و نیز اربعین شهادت طلبه همدانی، یکشنبه در مسجد «نور» تهران برگزار می‌شود.

بزرگداشت حجت‌الاسلام خرسند و اربعین طلبه شهید همدانی در تهران برگزار می‌شود

 حزب مؤتلفه اسلامی تشکل‌ها و نهادهای انقلابی طی اطلاعیه‌ای از اقشار مختلف مردم برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام خرسند» و نیز اربعین شهادت حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی طلبه همدانی دعوت کردند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلاً (احزاب/23)»؛ «‏از میان مؤمنان مردانى‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخى از آنان به شهادت رسیدند و برخى از آنها در همین انتظارند و هرگز عقیده خود را تبدیل نکردند».

انقلاب اسلامی حیات طیبه خود را مرهون خون مجاهدانی است که جان خویش را با خدا معامله کردند و از خود گذشتند تا پرچم اسلام سرفراز بماند. شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خرسند، مجاهد مبارزی بود که از نوجوانی در مسیر انقلاب اسلامی و دفاع از حریم ولایت فقیه گام برداشت و همواره در خط مقدم جهاد با طاغوت و استکبار و منافقین و از فرماندهان شجاع و خط شکن و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود.

روحانیت مبارز و حوزه علمیه، خطیبی توانا در عرصه تبلیغ و ارشاد و طلبه ای ساده زیست و انقلابی را تقدیم اسلام کرد. شهید خرسند با سابقه عضویت در حزب جمهوری اسلامی و شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی سیاست را عین دیانت می دانست.

وی در کسوت امام جمعه‌ای مردمی و محبوب، در رسیدگی و حل مشکلات مردم شریف کازرون سر از پا نمی شناخت و نقش کلیدی و مدیریت هوشمندانه وی برای حفظ وحدت عمومی و مقابله با فتنه و  حل غائله سال 97 آن منطقه در خاطر همگان ماندگار خواهد ماند.

این «امام جمعه فعال و موفق» و «روحانی بااخلاص و پرتلاش» پس از عمری کوتاه و سراسر مجاهدت، در سحرگاه بیست و سوم ماه مبارک رمضان پس از ساعاتی توسل و تضرع خاضعانه به پیشگاه حضرت دوست، در مراسم احیاء شب قدر، با دریافت پاداش بزرگ الهی که فیض شهادت بود، به لقاء الله پیوست. 

با عرض تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه این مجاهد پاکباخته به محضر حضرت ولی عصر ارواحنافداه، مقام معظم رهبری و خانواده گرامی و مردم شریف کازرون، از عموم ملت عزیز و انقلابی دعوت می شود در مراسم تجلیل و یادبود «شهید شب قدر»، حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه فقید کازرون و نیز اربعین شهادت طلبه مظلوم همدانی، حجت الاسلام مصطفی قاسمی که در روز یکشنبه 19 خرداد 1398 از ساعت 16 تا 17:30 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می گردد، شرکت فرمایند.

«بیت شهید خرسند- شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور- حزب موتلفه اسلامی- بنیاد شهید و امور ایثارگران- سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران- سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ- جامعه روحانیت مبارز- مدیریت حوزه علمیه استان تهران- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران- ستاد امر به معروف و نهی از منکر- مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران- بنیاد فرهنگی هفتم تیر- جبهه پیروان خط امام و رهبری- خانه احزاب ایران - جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار کشور- فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب - جبهه ایستادگی- جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی»


منبع : فارس