تاریخ : 1398,شنبه 18 خرداد15:18
کد خبر : 66838 - سرویس خبری : مقاومت بین الملل

دفع حملات عربستان به نجران توسط انصارالله



منابع یمنی اعلام کردند که نیروهای انصارالله توانستند حملات عربستان به مواضعی در نجران را دفع کنند.



 
به گزارش رسانه‌های یمنی شبکه الجزیره اعلام کرد که نیروهای جنبش انصارالله یمن روز جمعه حمله مزدوران ارتش عربستان در منطقه "الشرفه" واقع در شمال نجران را دفع کردند.
 
همچنین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند پیشروی مزدوران ارتش عربستان به سمت مواضع خود در منطقه عسیر را متوقف کنند. عملیات ارتش سعودی در عسیر با پشتیبانی بالگردهای آپاچی انجام شد و به مدت ۱۲ ساعت به طول انجامید، اما هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت و توسط نیروهای انصارالله دفع شد.
 
از سوی دیگر، رسانه وابسته به انصارالله با انتشار تصاویری، از تسلط نیروهای این جنبش بر مواضع نظامی عربستان در نجران و کشته و مجروح شدن شماری از مزدوران سعودی خبر داد.
 
در همین راستا، محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت وابسته به انصارالله یمن در جریان بازدید از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در محور "البقع الخمیس" در نجران اظهار کرد که توان دفاع و هجوم نظامی یمن به یک نیروی توانمند تبدیل شده و قادر به مقابله با نیروهای اشغالگر و مهاجم است.
 
وی افزود: این پیشرفت در توان نظامی به لطف تلاش‌های انسان‌های مخلص در زمینه صنایع نظامی، آموزش و آماده‌سازی نیروهای مسلح حاصل شده است.
 
العاطفی در ادامه ضمن تبریک عید سعید فطر به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، گفت که پیروزی طی چند ماه آتی حاصل خواهد شد. وی عنوان داشت، ملت یمن با توطئه دشمنان مورد ظلم واقع شدند اما با مواضع آزادگان و ملت شریف یمن این طرح‌ها به شکست کشیده شد.
 
وزیر دفاع یمن خاطرنشان کرد: حتی اشغال یک وجب از خاک یمن را نخواهیم پذیرفت و به لطف خدا تمامی مناطق کشورمان را آزاد خواهیم کرد و دشمن هر اقدامی که بکند و هر اندازه که هزینه کند در نهایت این یمن و ملت آن هستند که پیروز می‌شوند.
 


منبع : رجا