تاریخ : 1398,یکشنبه 19 خرداد15:52
کد خبر : 66902 - سرویس خبری : اخبار

مرکز جامع توانبخشی ایثار تهران، نیاز امروز جامعه ایثارگری



مرکز توانبخشی ایثار تهران بزرگ در وسعت قریب به ۶ هزار متر زیربنا پس از اوج ها و فرودهای کاری بسیار می رود تا در سال ۱۳۹۸ خود را به آئین افتتاح برساند، اما این اوج ها و فرودها که ناشی از ایرادها و معضلات اعتباری است که گریبان گیر اکثریت فعالیت های کشور می باشد، در یک اقدام انقلابی توسط موسسه ایثار تدبیر شد. در آخرین جلسه شورای معاونین موسسه ایثار پس از گزارش معاون فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار، مهندس پورحاج رضایی مدیرعامل موسسه ایثار جلسه ای را برنامه ریزی و طراحی کرد که در روز ۱۲/۰۳/۹۸ به ثمر نشست، وی با یک دعوت از مسولین و متولیان امر ترکیب جلسه مذکور را تعیین نمود ،

مرکز جامع توانبخشی ایثار تهران بزرگ ،نیاز امروز جامعه ایثارگری

مشاور عالی و دستیار ویژه ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران دکتر شهبازی، مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ، مدیرکل پشتیبانی و مهندسی دکتر بوستان احمدی ،حسین اسرافیلی و دکتر ابوطالبی مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی و اعضای هیئت مدیره به همراه معاونین و مدیران موسسه ایثار و پیمانکار مرکز راس ساعت ۳۰/۹ صبح در محل مجتمع بزرگ فرهنگی ورزشی و توانبخشی تهران بزرگ حضور یافتند و جلسه رسماً آغاز گردید و پس از گزارش مبسوط نصیری مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ اعلام شد که این مجتمع در آبان سال ۱۳۹۸ رسماً به بهره برداری خواهد رسید و در حال حاضر سالن همایش و بخش های ورزشی و توانبخشی ۱۰۰ درصد تکمیل شده است و صرفاً بخش اقامتی و محوطه سازی همچنان نیاز به اقدامات عمرانی و تجهیز دارد.

شایان ذکر است که مدیرکل پشتیبانی و مهندسی براساس توافقات قبلی تاریخ افتتاح پروژه را در شهریور سال جاری و مصادف با هفته دفاع مقدس اعلام کرد و تاخیر ۲ ماهه پیمانکار را نپذیرفت.

مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی حسین اسرافیلی با بیان نیاز فعلی و روزمره جانبازان نخاعی به خدمات این مجتمع تسریع در راه اندازی مرکز را خواستار شد و با این لفظ که “امروز نیاز است و فردا دیر است” توجه دست اندرکاران پروژه را به اهمیت مجموعه حاضر جلب کرد.

مدیرعامل موسسه ایثار مهندس پورحاج رضایی پس از خوش آمدگویی و تشکر از حضور همه مدعوین اعلام کرد:

رایزنی های مستمر موسسه با وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه شهید بهشتی برای بهره بردرای از مرکز توانبخشی ایثار تهران بزرگ به طور مستمر در طول هفت ماه گذشته صورت پذیرفته و تمامی راه کارها برای ارائه خدمت تخصصی و شایسته به ایثارگران معظم در حال بررسی است و ایشان رسماً اعلام کرد که پس از همین جلسه با ریاست دانشگاه شهید بهشتی و معاونین ایشان و مشاور محترم وزیر جلسه ای در محل دانشگاه برقرار است.

طرح تبدیل ۳۰ درصد از فضای اقامتی به بستری توانبخشی که جزء لاینفک و مورد نیاز جدی مرکز توانبخشی ایثار تهران بزرگ است در این جلسه مجدداً توسط مدیرعامل موسسه مطرح گردید و مقرر شد هرچه سریعتر جهت تنظیم گردش کار در دستور کار ستاد مرکزی موسسه ایثار قرارگیرد. شایان ذکر است که این طرح پس از بررسی های کارشناسی و تحقیق میدانی از حوزه وزارت بهداشت و درمان و بررسی امکانات موجود در استان تهران مطرح شد که با توجه به تعداد تخت های بستری در مراکز مشابهی همچون بیمارستان توانبخشی رفیده، مرکز توانبخشی نظام مافی، نورافشار و محدودیت این مراکز برای ایثارگران معظم یک نیاز قطعی و غیر قابل انکار است.

پس از اتمام جلسه، بازدید جمعی از همه بخش های پروژه صورت پذیرفت و حضور جانبازان معظم نخاعی در خصوص مناسب سازی محوطه و ابنیه بحث و تبادل نظر شد، و جلسه راس ساعت ۱۲ پایان یافت و مسولین موسسه ایثار جهت تشکیل جلسه با ریاست دانشگاه علوم پزشکی دکتر آقاجانی عازم دانشگاه شدند و یک جلسه ۳ ساعته در محل دفتر ریاست دانشگاه با حضور رئیس، معاونین و مشاور وزیر بهداشت تشکیل گردید که به زودی ماحصل همه این جلسات در یک گزارش مفصل تخصصی به هیئت مدیره موسسه ایثار برای بررسی، تصمیم و اجرا تقدیم خواهد شد.

موسسه ایثار امیدوار است که با تحقق همه اقدامات یاد شده هرچه سریعتر بتواند، پس از تحویل گرفتن مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار تهران بزرگ، در خدمت جامعه عظیم و عزیز ایثارگر باشد و در حد توان خود، خدمتگزار این شاخصه های تمام عیار ایثار و فداکاری باشد. ان شاالله…


منبع : ایثار