تاریخ : 1398,دوشنبه 20 خرداد18:40
کد خبر : 66955 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده ایثارگر مجلس:

اشکال جدی در اجرای مصوبات ایثارگری!


اشکال جدی در اجرای مصوبات ایثارگری!

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ورود جدی تر مجلس در امر نظارت بر اجرای قوانین ایثارگری را راه چاره حل مشکلات جامعه ایثارگری دانست.

فاش نیوز - عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ورود جدی تر مجلس در امر نظارت بر اجرای قوانین ایثارگری را راه چاره حل مشکلات جامعه ایثارگری دانست.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، تقی کبیری نماینده ایثارگر مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نابسامانی در امر نظارت و تصویب قوانین ایثارگری خاطرنشان کرد:

دولت در اجرای بخشی از مصوبات مجلس کوتاهی می کند و از جمله آن در حوزه مسائل مربوط به ایثارگران هست که علیرغم اینکه در حوزه های امتیازدهی مجلس کارهایی را برای آنها انجام داده اما متاسفانه هنوز در این حوزه دچار مشکلات فراوانی هستیم.

وی افزود: البته به نظر من مجلس باید در حوزه نظارت به صورت جدی تری ورود پیدا کند هر چند در مواردی هم ورود کرده و اگر قانونی نیاز به اصلاح داشته، نقایص آن را برطرف و اگر ضعف در نظارت بوده گزارش هایی را تهیه و به برخی از دستگاه های نظارتی مانند قوه قضائیه ارجاع داده است.

کبیری درخصوص بعد نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اجرای هر چه بهتر قوانین ایثارگری متذکر شد: نمایندگان مجلس هم از طریق فراکسیون ایثارگران مجلس و هم کمیسیون اجتماعی موضوعات مربوط به ایثارگران را دنبال می کنند و خوشبختانه در این حوزه نتایج خوبی تا کنون به دست آمده است اما اینکه باید به شکل جامع و کامل ورود شود متاسفانه این نقص را در مجلس داریم و در این خصوص امر نظارت مجلس ضعیف است.

عضو هیئت رئیسه کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مقایسه با کشورهایی که جنگ هایی داشتند و برخی افراد آنها کشته یا مجروح شدند، خدمات رسانی به ایثارگران در کشور ما، بسیار ضعیف است در صورتی که آن کشورها، امتیازات ویژه ای برای سربازان خود قائل شده اند.

 نماینده ایثارگر مردم خوی در مجلس دهم یادآور شد: البته ایثارگران ما، در دوران هشت سال دفاع مقدس به خاطر یک تکلیف دینی و احساس دین به کشور به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند اگر چه طبیعتا دولت ها باید در این چهارچوب موضوع را برای خود در سرلوحه کارها قرار دهند که به نحو مطلوب خدمات رسانی کنند.

کبیری با اشاره به موضوع دارو و درمان جانبازان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: آنهایی که بر این باور هستند که همه امتیازات در کشور به ایثارگران اختصاص دارد، اگر فقط به مقوله درمان ایثارگران توجه کنند، متوجه خواهند شد که چه مشکلاتی در این حوزه اعم از درمان، تهیه دارو و ... وجود دارد.

نماینده مجلس دهم در پایان تصریح کرد: اگر دولت همین مشکلات ایثارگران را در حوزه دارو و درمان برطرف کند، کار بزرگی کرده است و شاید آنها توقع دیگری نداشته باشند.


کد خبرنگار : 17