تاریخ : 1398,سه شنبه 21 خرداد20:00
کد خبر : 67032 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب کرد:

سقف فوق العاده مناطق عملیاتی به ۵۰ درصد افزایش می یابد


سقف فوق العاده مناطق عملیاتی به ۵۰ درصد افزایش می یابد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از افزایش فوق العاده مناطق جنگی از ۲۵ درصد به ۵۰ درصد برای کارکنان دولت و بازنشستگان استان های مرزی خبر داد.

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از افزایش فوق العاده مناطق جنگی از 25 درصد به 50 درصد برای کارکنان دولت و بازنشستگان استان های مرزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، جلیل مختار نماینده ایثارگر مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست گروهی از نمایندگان ایثارگر مجلس برای افزایش فوق العاده مناطق جنگی از 25 درصد به 50 درصد اظهار داشت: با پیگیری های بنده به عنوان نماینده ساکن در منطقه مرزی آبادان و موافقت رئیس مجلس، طرح افزایش فوق العاده مناطق جنگی برای کارکنان دولت و بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مطرح با اکثریت آرا به تصویب نمایندگان ملت رسید.

وی اضافه کرد: این مصوبه در قالب اصلاحیه بند(1) ماده 68 قانون خدمات کشوری صورت گرفته است و در صورت تصویب آن در صحن غلنی مجلس شورای اسلامی، به صورت قانون اجرا و سقف پرداخت فوق العاده مناطق عملیاتی به کارکنان دولت و بازنشستگان ساکن در استان های مرزی از 25 درصد به 50 درصد افزایش خواهد یافت.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ماده 190 برنامه پنجساله توسعه ششم کشور در مورد کارکنانی که در مناطق جنگی و عملیاتی حضور دارند تصریح شده است و  بر اساس بند 1 ماده 68 بایستی به این افراد در قالب فوق العاده ویژه که حداقل سقف آن 25 درصد است مبالغی پرداخت شود با این وجود افزایش فوق العاده مناطق عملیاتی تا کنون به طور کامل اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه این امر(25درصد) هیچگونه تاثیری بر حقوق و احکام کارکنان دولت  در مناطق جنگی و عملیاتی نداشته است، لذا با توجه به درخواست نمایندگان ایثارگر مناطق مرزی در مجلس شورای اسلامی از رئیس مجلس در این خصوص، بنده به عنوان نماینده ساکن در منطقه مرزی آبادان توانستم با کمک همکاران این درخواست را در جدول کاری کمیسیون اجتماعی قرار دهم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه سخنان خود یادآور شد: بر این اساس با انجام اصلاحیه ای سقف فوق العاده مناطق عملیاتی را از 25 درصد به 50 درصد افزایش دادیم تا بتوانیم آن را حتی برای کارکنانی که در مناطق عملیاتی مشغول به کار بوده و اکنون نیز بازنشسته شده اند هم لحاظ کنیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس دهم ادامه داد: ما این موضوع را در قالب اصلاحیه قانون خدمات کشوری لحاظ کردیم و اصلاح آن را در صحن مجلس خواستار شدیم و با اتفاق آرای اعضای کمیسیون اجتماعی تصویب و به هیئت رئیسه مجلس برای قرارگرفتن در جدول کاری صحن علنی ارسال شد.

مختار در ادامه سخنان خود متذکر شد: این طرح در قالب الحاق یک بند به ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری و افزایش سقف 25 درصد به 50 درصد لحاظ شده است و بر اساس این طرح کلیه کارکنانی که در زمان جنگ در مناطق عملیاتی مرزی حضور داشتند و بازنشسته شدند از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس یکی دیگر از مصوبات که در قالب استفساریه در کمیسیون اجتماعی مطرح و به تصویب رسید، افزایش مبالغی به افراد بازنشسته مناطق عملیاتی لحاظ شده است.

وی یکی دیگر از مصوبات کمیسیون اجتماعی مجلس را انتقال سوابق کارکنان دولت از صندوقی به صندوق دیگر را عنوان کرد و افزود: بر اساس این طرح، یکسری از هزینه های اضافی برای انتقال سوابق کارکنان دولت از صندوقی به صندوق دیگر حذف خواهد شد. لذا با این مصوبه ما به دنبال این هستیم که نقل و انتقال سوابق بیمه ای کارکنان بر اساس پرداخت مستمری تثبیت سوابق آنها در هر صندوق صورت گیرد. به طور مثال کسی که 10 سال سابقه پرداخت بیمه در صندوق بازنشستگی کشوری و 20 سال در تامین اجتماعی را دارد،10 سال مستمری خود را از محل صندوق بازنشستگی و 20 سال دیگر را از صندوق تامین اجتماعی در زمان بازنشستگی دریافت خواهد کرد و هزینه ای برای انتقال و تجمیع سوابق را متحمل نخواهد شد.


کد خبرنگار : 17