تاریخ : 1398,چهارشنبه 22 خرداد15:53
کد خبر : 67072 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

دغدغه های اصلی نمایندگان از زبان سختگوی فراکسیون ایثارگران:

بیمه و درمان جانبازان و معیشت رزمندگان


بیمه و درمان جانبازان و معیشت رزمندگان

سختگوی فراکسیون ایثارگران با بیان مشکلات و دغدغه های جامعه ایثارگری،یکی از دغدغه های جدی مجلس و به ویژه فراکسیون ایثارگران را بحث رسیدگی به مطالبات و معیشت ایثارگران عنوان کرد.

فاش نیوز-  سختگوی فراکسیون ایثارگران با بیان مشکلات و دغدغه های جامعه ایثارگری،یکی از دغدغه های جدی مجلس و به ویژه فراکسیون ایثارگران را بحث رسیدگی به مطالبات و معیشت ایثارگران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علی اکبر کریمی، نماینده ایثارگر مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات قانونی جامعه ایثارگری اظهار داشت: به طور کلی گزارشاتی در خصوص عدم پرداخت مطالبات معوقه ایثارگران، بحث سنوات، معیشت و سایر مسائلی که مربوط به جامعه ایثارگری است به ما ارسال شده و متاسقانه در برخی از مواقع در پرداخت حتی حق و حقوق خانواده معظم شهدا سال ها تاخیر افتاده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مورد دیگر موضوع بیمه تکمیلی و درمان جانبازان عزیز، ایثارگران و خانواده معطم شهدا است و به رغم  مصوبه مجلس شورای اسلامی، به واسطه اینکه هنوز برای آن تامین مالی نشده و اعتبارات توسط بنیاد شهید به شرکت بیمه دی پرداخت نشده و از طرف دیگر شرکت بیمه به بیمارستان ها، داروخانه ها و مراکز درمانی پولی نداده است، به همین خاطر بسیاری از این مراکز همکاری خود راقطع کرده اند و این موضوع باعث نارضایتی شدید عزیزان ایثارگر شده است.

نماینده ایثارگر مجلس دهم با اشاره به سیاست یک بام و دو هوای بیمه دی در مورد اجرای بیمه تکمیلی ایثارگران خاطرنشان کرد: متاسفانه در مواردی نیز بنیاد شهید به ایثارگران گفته است که شما هزینه ها را بپردازید و بعدا با اراِیه  فاکتور مبالغ آن را دریافت کنید. در صورتی که اکنون نیر ایثارگران مطالبات زیادی از بیمه دی دارند و شرکت بیمه 7 الی 8 ماه است که قبض ها را تلنبار و هنوز هم پرداخت نکرده است و بدهی های سنگینی وجود دارد؛ به این خاطر دغدغه ای جدی در حوزه درمان وجود دارد.

سختگوی فراکسیون ایثارگران با انتقاد از بی توجهی به مصوبه قانونی مجلس در مورد رزمندگان معسر متذکر شد: در خصوص بحث معیشت رزمندگان معسر که در جایی شاغل نیستند و پشتوانه شغلی و درآمدی ثابتی ندارند، سال گذشته در قانون بودجه98 تلاش شد تا در حداقل پرداختی به این عزیزان افزایشی وجود داشته باشد، اگر چه قطعا مبلغ 600 تومان کفاف زندگی آنها را نخواهد داد.

کریمی تصریح کرد: کسانی که عمر و جوانی خود را برای دفاع از دین، وطن و امنیت کشور فدا کردند نباید به فراموشی سپرده شوند و  مورد بی مهری قرار بگیرند و بایستی دولتمردان نیازهای آنان را برطرف کنند چرا که  به دلیل نداشن شغل ثابت و پشتوانه مالی قوی، هم اکنون در شرایط سختی بسر می برند. در این چارچوب رزمندگان معسر که در قانون مستمری ماهیانه برایشان پیش بینی شده است مظلوم واقع شده اند.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در مجموع نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی دغدغه های زیادی در خصوص مسایل جامعه ایثارگری دارند که دولت باید به آنها توجه کند، چرا که هرچقدر به سرنوشت و مطالبات خانواده بزرگ ایثارگران توجه شود پیام آشکاری برای آیندگان خواهد بود.

نماینده ایثارگر عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در پایان تاکید کرد: در واقع مفهوم  پیام این خواهد بود که نظام نسبت به کسانی که در مواقع خطر، جان و مال خود را برای انقلاب، حفظ دین و امنیت عمومی کشور فدا می کنند بی تفاوت نیست و دقت و توجه کافی را دارد، اگر چه امیدواریم دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران این خلاء ها را پر کنند و در رفع آنها تسریع کنند.

پایان 


کد خبرنگار : 18