تاریخ : 1398,پنجشنبه 23 خرداد12:36
کد خبر : 67097 - سرویس خبری : فیلم

وداع باشکوه مردم با پیکر شهید جنتی


وداع باشکوه مردم با پیکر شهید جنتی

مراسم دیدار و وداع با پیکر مطهر فرمانده حیدر مدافعان حرم عصر امروز، چهارشنبه ۲۲ خرداد ماه ۹۸ در معراج شهدای تهران برگزار شد.

مراسم دیدار و وداع با پیکر مطهر فرمانده حیدر مدافعان حرم عصر امروز، چهارشنبه 22 خرداد ماه 98 در معراج شهدای تهران برگزار شد. این مراسم با حضور با شکوه مردم تهران، اعضای خانواده، دوستان و همرزمان شهید بعد از گذشت دو سال از شهادت شهید محمد جنتی برگزار شد. مراسم وداع با فرمانده تیپ زینبیون با ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توسط مداح اهل بیت(ع) امیر عباسی همراه بود.

جمعیت انبوه و به هم فشرده مردم برای دیدار با پیکر شهید ضمن ازدحام در حسینیه معراج، در محوطه بیرونی حسینیه نیز جمع شده بودند. از روز قبل که سه فرزند شهید جنتی طی فیلم کوتاهی از مردم برای شرکت در مراسم وداع دعوت کرده بودند، جمعیت زیادی مصر برای حضور در این مراسم بودند و از ساعتی قبل از آغاز مراسم وداع محوطه حسینیه معراج را پر کرده بودند.

بانوان حاضر در مراسم با باز کردن مسیری برای تشییع پیکر شهید در حسینیه معراج، آغازگر این مراسم بودند. پیکر مطهر این شهید مدافع حرم گرد تابوت شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس واقع در ضریح معراج شهدا روی دستان مردم تشییع شد.

مراسم به همراه مداحی و سینه زنی چند ساعتی در معراج شهدای مرکز ادامه داشت. مصادف شدن این مراسم با سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) و ارادت شهید جنتی به امام حسن مجتبی(ع) باعث شد بخش اعظمی از عزاداری‌ها در مدح کریم اهل بیت(ع) و روضه حضرت زهرا(س) و سینه زنی برگزار شود.

همسر شهید جنتی با روی گشاده و لبخند به حاضرین در مراسم خوشامد گفته، از آنان استقبال می‌کرد و معتقد بود می‌بایست به مناسبت بازگشت شهید فقط به خانواده او تبریک بگویید نه تسلیت. پدر ، مادر و فرزندان خردسال شهید نیز گرد تابوت برای آخرین بار با پیکر حاج حیدر وداع کردند.

در انتهای مراسم، فرصتی برای زیارت و دیدار خصوصی بانوان زائر این شهید فراهم شد. و دقایقی بانوان در کنار اعضای خانواده شهید، با پیکر فرمانده حیدر جبهه مقاومت وداع کردند. سپس پیکر مطهر شهید جنتی برای برگزاری مراسم در مسجد حجت(عج) به این مسجد منتقل شد. مراسم وداع دیگری با پیکر مطهر این شهید تازه تفحص شده، امشب؛ بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حجت(ع) واقع در خیابان پیروزی، خیابان زینتی افخم، میدان سرآسیاب با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

شهید محمد جنتی با نام جهادی حاج حیدر و معروف به «فرمانده حیدر»  بیش از یک سال فرمانده رزمندگان مدافع حرم پاکستانی(تیپ زینبیون) پیش از آن نیز مدتی فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون سوریه بود. این شهید اهل روستای "دیزج خلیل" از توابع شهرستان "شبستر" در استان آذربایجان شرقی بود. او نوزدهمین شهید مدافع حرم استان آذربایجان شرقی است. او سال 92 راهی سوریه شد و حدود چهارسال در جبهه مقاومت سوریه و عراق حضور فعال داشت. جزو اولین مستشارانی بود که برای مقابله با تروریست‌های تکفیری وارد جبهه شد و در مناطق مختلفی از جمله دمشق، حلب، حما و ...حضور داشت و چندین بار در درگیری‌ با تروریست‌ها مجروح شده بود. 

محمد جنتی نهایتا در 16 فروردین 96 در حماه سوریه منطقه تل ترابی به شهادت رسید و همچون حضرت عباس(ع) سر و دستش را فدا کرد. پیکر مطهر او در منطقه ماند.حالا بعد از گذشت 2 سال طی عملیات تفحص پیکر شهدای مدافع حرم در مناطق سوریه، پیکر این شهید نیز کشف شده و به کشور بازگشته است. هویت پیکر او از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.

مراسم تشییع پیکر شهید جنتی در روز پنجشنبه، 23 خرداد از ساعت 9 صبح از مقابل مسجد حجت(ع) واقع در خیابان پیروزی، خیابان زینتی افخم، میدان سرآسیاب آغاز می‌شود. او در یادمان شهید واقع در قطعه 26 گلزار شهدا به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم