تاریخ : 1398,شنبه 25 خرداد15:10
کد خبر : 67137 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

فرهنگ را نکاشته ایم که درو نکردیم!


فرهنگ را نکاشته ایم که درو نکردیم!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از ضعف دولت در مسائل فرهنگی و اتخاذ رویکرد صرف اداری در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت انتقاد کرد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از ضعف دولت در مسائل فرهنگی و اتخاذ رویکرد صرف اداری در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت انتقاد کرد.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام نصراله پژمانفر نماینده ایثارگر مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامطلوب فرهنگی در کشور اظهار داشت: متاسفانه دولت در مسائل فرهنگی چه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و چه در زمینه باقی مسایل بسیار ضعیف عمل کرده است و دلیل آن هم فضای بیرونی در جامعه است که ما اکنون آن را مشاهده می کنیم.

 رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه که ما امروز در زمینه مسائل فرهنگی در جامعه مشاهده می کنیم چیزی نیست که تصادفی ایجاد شده باشد، بلکه در واقع کاشت و تلاش ماست که اینگونه ظهور و بروز پیدا کرده است. به قول قدیمی ها، ما نکاشته درو نمی کنیم و این کاشته های ماست که امروز آن را داریم درو می کنیم.

 نماینده مردم مشهد در مجلس دهم تاکید کرد: این موضوع نشان می دهد که ما درعرصه فرهنگ (هم در جنبه اثباتی و در زمینه کارهایی که باید انجام بدهیم) مثل فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ تعلق خاطر به کشور و خاک آن، فداکاری و بالاخره حس میهن دوستی و خیلی از حس های مثبت دیگر که در جامعه می تواند وجود داشته باشد بسیار ضعیف عمل کرده ایم و در نتیجه ضعف عملکرد ما در بخشی از جامعه ناهنجاری هایی ظهور و بروز پیدا کرده است.

 نماینده جانباز مجلس شورای اسلامی در ادامه با تبیین ابعاد تهاجم فرهنگی دشمن یادآور شد: از آن طرف هم جنبه سلبی موضوع  یعنی بحث مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و برنامه هایی که دشمن دارد مهم و قابل توجه است چرا که می خواهد به شدت به باورهای ما آسیب برساند، اگر چه در مقابل هجمه، هیچ نوع دفاع مناسبی صورت نمی گیرد بنابراین از هر دو جنبه ما متاسفانه ضعیف عمل کرده ایم.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا دلیل نابسامانی های فرهنگیف ناشی از ضعف فرهنگی است متذکر شد: مجلس هم در این موضوع کوتاهی کرده است، هرچند که من نمی خواهم مجلس را تبرئه کنم اما به هر حال مسائل فرهنگی پیچیدگی های زیادی دارد و تنها با اجرای یکسری از قوانین و نظارت بر آنها کار درست نمی شود، بلکه باورها و اعتقاداتی که افراد یک جامعه را می شود به وسیله آن به سمتی برد که جریان فرهنگی ایجاد شود باید لحاظ شود.

حجت الاسلام پژمانفر در پایان خاطرنشان کرد: امروز دستگاه های فرهنگی ما رویکرد کاملا صرف اداری دارند و آن شکلی که رهبری در ارتباط با این موضوع می فرمایند که باید رویکرد جهادی برای فرهنگ سازی وجود داشته باشد هنوز هم وجود ندارد.

پایان


کد خبرنگار : 18