تاریخ : 1398,یکشنبه 26 خرداد15:54
کد خبر : 67173 - سرویس خبری : اخبار

حمایت مرحوم ابوترابی از کارگران



محجوب گفت: شخصیت ابوترابی در مجلس طوری بود که همیشه کارگرها و مسائل آن‌ها را همراهی می‌کرد و هر موقع که نیاز به کمک داشتیم، بی‌دریغ کمک می‌کرد و خود را جزئی از این مجموعه حساب می‌کرد.

حمایت مرحوم ابوترابی از کارگران

علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی، درباره شخصیت مرحوم حجت‌الاسلام سید علی اکبر ابوترابی گفت: من از زمان پیش از پیروزی انقلاب با خانواده وی رفت و آمد و به پدر مرحوم ابوترابی که در قزوین بود، ارادت خاصی داشتم.

محجوب افزود: آقای ابوترابی را اولین‌بار بعد از آزادی از اسارت، در خانه کارگر دیدم که برای شرکت در یک جلسه‌ای به آنجا آمده بود. آن روز هر لحظه که به سیمای او نگاه می‌کردم، برایم سیمای یک انسان غیور و با صلابت تداعی می‌شد.

دبیر کل خانه کارگر با اشاره به زمانی که با مرحوم ابوترابی در مجلس هم دوره بود، تصریح کرد: شخصیت آقای ابوترابی در مجلس نیز همانند گذشته بود و همیشه کارگرها و مسائل آن‌ها را همراهی می‌کرد. هر موقع که نیاز به کمک داشتیم، بی‌دریغ کمک می‌کرد و خود را جزوی از این مجموعه حساب می‌کرد. ما هم هیچ‌گاه ایشان را فراموش نمی‌کنیم.

حجت الاسلام «سید علی اکبر ابوترابی» متولد 6 شهریور ماه سال 1318 در قزوین بود که در 12 خرداد ماه سال 79 در اثر صانحه رانندگی همراه پدر بزرگوارشان آیت الله سیدعباس ابوترابی» به لقاء‌الله پیوست. وی به مدت 10 سال در اسارت نیروهای بعث عراق بود که به دلیل تحمل رنج‌ها و شکنجه‌های فراوان، فعالیت های مختلف فرهنگی و هدایت اسرا در اردوگاه‌ها به «سیدالاسرا» مشهور شد.


منبع : تسنیم