تاریخ : 1398,پنجشنبه 30 خرداد15:30
کد خبر : 67242 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

سخنگوی هیئت رئیسه خبر داد:

مجلس دربحث پرداخت هزینه های ایثارگران ورود می‌کند


مجلس دربحث پرداخت هزینه های ایثارگران ورود می‌کند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از پیگیری پرداخت به موقع هزینه های دارو و درمان ایثارگران از سوی بنیاد شهید خبر داد.

فاش نیوز -  سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از پیگیری پرداخت به موقع هزینه های دارو و درمان ایثارگران از سوی بنیاد شهید خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به نابسامانی های اخیر در موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران تاکید کرد: در صورت تامین منابع مالی از سوی دولت، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است هزینه های درمانی و داروی ایثارگران را پرداخت کند و این یک تکلیف است.

وی با رد این استدلال که بنیاد اعتبارات کافی برای پرداخت هزینه های دارو و درمان ایثارگران را ندارد افزود:

طبق قانون بنیاد شهید و امور ایثارگران نمی تواند هزینه های دارویی و درمان را پرداخت نکند چراکه جزء تعهدات آن است و بایستی آن را پرداخت کند؛ البته ممکن است در مواردی این موضوع با تاخیرهایی صورت بگیرد که یکی از علل آن تامین نشدن بودجه از سوی دولت می تواند باشد. اما در کل بنیاد موظف به پرداخت این هزینه هاست.

عضو نمایندگان استان گلستان متذکر شد: در بعد نظارتی نیز مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع خواهد بود که ان شاءالله بنیاد شهید هزینه های دارو و درمان ایثارگران را به موقع پرداخت کند تا ان شاءالله این عزیزان دچار مشکل نشوند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس دهم در پایان خواستار انعکاس مشکلات ایثارگران به مجلس برای پیگیری و برخورد با متخلفان از قانون شد.


کد خبرنگار : 23