تاریخ : 1398,چهارشنبه 29 خرداد15:18
کد خبر : 67340 - سرویس خبری : مقاومت بین الملل

گامی دیگر از جانب انصارالله درباره الحدیده



جنبش انصارالله یمن از آغاز قریب‌الوقوع اجرای مکانیزم بازرسی کشتی‌ها در بندر الحدیده تحت نظارت سازمان ملل متحد خبر داد.



به گزارش  شبکه المسیره، زکریا الشامی، وزیر حمل و نقل در دولت نجات ملی وابسته به جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که توافق درباره مکانیزم بازرسی در بنادر الحدیده طی چند روز آتی با نظارت سازمان ملل اجرا خواهد شد.
در همین راستا، یک منبع در سازمان ملل نیز ضمن تأیید این خبر گفت که توافقی درباره مکانیزم سازمان ملل برای بازرسی کشتی‌ها در یمن حاصل شده است اما این مکانیزم نیازمند امضای یک توافق جداگانه با ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان است، چراکه این کشور در بیشتر دریاها بر کشتی‌هایی که به سمت یمن در حرکت هستند، نظارت دارد.
 
مکانیزم مذکور در سال ۲۰۱۵ ایجاد شد و طبق آن عملیات بازرسی کشتی‌های عازم یمن، به جای جیبوتی در بنادر این کشور بازرسی و کنترل خواهند شد.
 
سال گذشته میلادی در جریان مذاکرات صلح در سوئد بر سر توقف تیراندازی‌ها در الحدیده و استقرار مجدد نیروها به عنوان اعتمادسازی جهت فراهم کردن مقدمات مذاکرات برای پایان جنگ توافق حاصل شد اما این مذاکرات به مشکل خورده است زیرا با وجود عقب‌نشینی نیروهای انصارالله از سه بندر استان الحدیده اما ائتلاف عربی بر این خروج انصارالله صحه نگذاشته و نیروهای مورد حمایت ائتلاف را از اطراف الحدیده خارج نکرده است.
 
مسؤول سازمان ملل می‌گوید، نیاز به توافق بر سر جزئیات مرحله دوم و گسترده‌تر استقرار مجدد داریم.