تاریخ : 1398,دوشنبه 10 تير16:16
کد خبر : 67348 - سرویس خبری : اخبار

برپایه اظهارات سخنگوی دولت؛

مصوبه مبهم دولت درباره خودرو جانبازان


مصوبه مبهم دولت درباره خودرو جانبازان

سخنگوی دولت دیروز در حالی از مصوبه هیئت وزیران برای اجازه واردات خودرو به جانبازان ۷۰ درصد با شرایط سال ۱۳۸۷ خبر داد که این مصوبه و خبر ابهاماتی را در میان این قشر ایجاد کرده است.

فاش نیوز -  سخنگوی دولت دیروز در حالی از مصوبه هیئت وزیران برای اجازه واردات خودرو به جانبازان ۷۰ درصد با شرایط سال ۱۳۸۷ خبر داد که این مصوبه و خبر ابهاماتی را در میان این قشر ایجاد کرده است.

مصوبه دولت برای اجازه واردات خودرو به جانبازان

برپایه گزارش خبرگزاری ها، علی ربیعی پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبیین دو مصوبه امروز هیئت وزیران گفت: بر اساس یکی از این مصوبات جانبازانی که درجه جانبازی آنان به هفتاد درصد می‌رسد یعنی ممکن است پیش‌تر جانباز ۴۰ یا ۵۰ درصد بودند و اکنون به ۷۰ درصد رسیده است، مشمول شرایط سال ۸۷ برای واردات خودرو خواهند شد.

این درحالیست که خبرگزاری ها به صورت کلی از اجازه به جانبازان 70درصد به بالا برای واردات خودروی خارجی با شرایط سال 87 تیتر زده اند.

ربیعی بعد افزوده است: دولت اجازه داد ۵۰۰ دستگاه خودرو با شرایط سال ۸۷ وارد کنند و این جانبازان از پرداخت هزینه شماره گذاری، عوارض، اجبار به اسقاط خودرو و هزینه گمرکی معاف شوند.

ربیعی همچنین با اشاره به مصوبه دیگر امروز هیئت دولت گفته است: توان یابان نیز اجازه داشتند خودرو‌هایی وارد کنند که ۵ سال ممنوعیت برای فروش خودرو‌های آنان در نظر گرفته شده بود، اما طبق مصوبه امروز این مدت به ۳ سال کاهش یافت.

اما اینطور که از ظاهر صحبت های سخنگوی دولت برمی آید این مصوبه یک اقدام تکمیلی برای بهرهمندی آن دسته از جانبازانی است که اخیرا" به آمار جانبازان 70 درصد افزوده شده اند که البته در آمار اینان نیز ابهاماتی به نظر می رسد.

همچنین معلوم نیست دولت که حتما" مطلع است در سال 87 پس از بلایی که دلالان برسر جانبازان و امتیاز واردات خودروی آنان آوردند، با خواست و اصرار طیف وسیعی از خود جانبازان، این مجوز به مجوز واگذاری خودرو داخلی به جانبازان واجد شرایط جابجا شد، چرا باز چنین مصوبه ای را آن هم در این شرایط کشور و وضعیت ارزی به تصویب رسانده اند؟!