تاریخ : 1398,پنجشنبه 30 خرداد14:55
کد خبر : 67365 - سرویس خبری : اخبار

رونمایی از پرتره سردار شهید «علی غیوری‌ زاده»



رونمایی از پرتره سردار شهید «علی غیوری‌زاده» در سی‌ویکمین سالگرد شهادتش

رونمایی از پرتره شهید علی غیوری زاده

در مراسمی با حضور فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام از پرتره سردار شهید «علی غیوری زاده» اثر استاد صادق اکبری با عنوان میهمان حسین (ع) رونمایی شد.

 سرهنگ «جمال شاکرمی»، فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، در در این مراسم، با بیان اینکه غیوری‌زاده تا آخرین‌نفس در مهران از کیان اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کرد و به قول شهید که گفته بود تا من زنده‌ام اجازه عبور یک تانک بعثی را نمی‌دهم و باید گفت که شهید غیوری زاده کابوس نیروهای عراقی در خط مقدم مهران بود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: شهید غیوری‌زاده با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) باروحیه دلاوری که داشت از یک فرد ساده از عشایر غیور استان به یک فرمانده دلیر در خط مقدم تبدیل شد که دشمنان بعثی از نام این شهید بزرگ ترس و واهمه‌ای عجیب داشتند.

وی یادآور شد: شهید علی غیوری زاده، به‌تنهایی یک لشکر در مقابل دشمن بود و آرامش خاطر فرماندهان را فراهم می‌کرد و امروز نیز لازم است که با ابزار و ظرفیت هنر، یاد و خاطره این شهیدان در جامعه زنده نگاه داشته و نسل جوان با صبر و شجاعت و دلاوری شهیدانی مانند غیوری زاده بیش از گذشته آشنا شوند.

شاکرمی با تقدیر از برگزاری چنین برنامه‌های در راستای زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز انقلاب و هشت سال دفاع مقدسی، خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در راستای توسعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه استفاده کرد و هنرمندان در این راستا نقش مهمی بر عهده‌دارند.

سرهنگ «حجت‌الله منصوربیگی» رئیس بسیج هنرمندان استان نیز در این مراسم، اظهار کرد: سردار غیوری زاده در دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از دلاورترین افراد در خط مقدم مهران بودند که با تمام توان و تا آخرین‌نفس در مقابل هجوم دشمن ایستادگی کردند و سرانجام جان شیرین را فدای اسلام و انقلاب کردند.

منصوربیگی، ادامه داد: به همین مناسبت، سازمان بسیج هنرمندان و با پیشنهاد «صادق اکبری» از هنرمندان متعهد و انقلابی استان اقدام به برگزاری این مراسم کرده که در آن، جدیدترین اثر استاد صادق اکبری با عنوان میهمان حسین (ع) مربوط به پرتره شهید علی غیوری‌زاده رونمایی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، گفت: اکبری یکی از هنرمندان بومی استان است که کارهای فرهنگی و هنری خود در دوران دفاع مقدس و در کمیته فرهنگی جهاد شروع کرد و به‌موازات آن در برنامه‌های فرهنگی سپاه حضورداشته و آثار مختلفی را از دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده است.

وی ادامه داد: از دیگر آثار این هنرمندان متعهد ایلامی می‌توان به اثر «چشم‌های محسن» مربوط به شهید مدافع حرم شهید محسن حججی و همچنین «وعده صادق» مربوط به پرتره سردار قاسم سلیمانی بوده که وعده نابودی داعش را اعلام کردند و این وعده صادق شد می‌توان نام برد.

منصوربیگی گفت: اکبری هنرمندی است که در جشنواره‌های مختلف کشوری و استانی الحمدالله خوش درخشیده و آثار مختلفی از ایشان در نمایشگاه‌های مختلف کشوری ازجمله در نمایشگاه انتفاضه فلسطین به نمایش درآمدهاست که درراه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، خاطرنشان کرد: سازمان بسیج هنرمندان استان در سال جاری در نظر دارد که برای حداقل ۱۰ تن از شهدای شاخص استان ایلام نظیر چنین برنامه‌ای را در راستای زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدا با بهره‌گیری از ابزار هنر را اجرا کند و آثار تولیدی نیز در پایان به موزه ستاد کنگره شهدای استان ایلام اهدا خواهد شد.

گفتنی است، سردار شهید «علی غیوری زاده» در سال ۱۳۳۲ در بخش ملکشاهی در استان ایلام به دنیا آمد و در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌های حساسی چون حفاظت اطلاعات، فرمانده گردان، فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر امیرالمؤمنین (ع) ایلام را عهده‌دار بود و در عملیات والفجر ۳، والفجر ۵، والفجر ۹، والفجر ۱۰، کربلای ۱، کربلای ۴، کربلای ۱۰، نصر ۴ و نصر ۸ حضوری فعال داشت و در سال ۱۳۶۷ در جبهه مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد


منبع : ایسنا