تاریخ : 1398,پنجشنبه 30 خرداد15:34
کد خبر : 67372 - سرویس خبری : استان ها

کتاب شهید مدافع حرم در البرز رونمایی شد



کتاب شهید مدافع حرم در البرز رونمایی شد

 در آیینی با حضور خانواده های معظم شهدا، مسئولان و فرهنگیان از کتاب «یادت باشد» نوشته شهید مدافع حرم «حمید سیاهکالی مرادی » روز چهارشنبه در آموزش و پرورش البرز رونمایی شد.

 کتاب یادت باشد، یادگاری از دوران عمر شهید حمید سیاهکالی مرادی است که در ۲۶ سالگی شربت شهادت نوشید.

 در مقدمه این کتاب نوشته شده است: حمید با خاطراتش اربعین امسال را رقم زد تا بزرگترین ارمغان این سفر نوشتن خاطرات عاشق کربلا باشد، آن هم در شب پاییز که می‌گویند پاییز فصل عاشق‌ها و کربلا سرزمین عشق است و حمید و هر آنچه عاشق بود در پاییز رسید.

در بخشی از سخن آغازین این کتاب نگاشته شده است: هرچه که نوشته ام قطره‌ای است از آن‌چه حس کرده‌ام و آن‌چه حس کرده‌ام تنها پنجره‌ای است رو به این همه عشق و بصیرت.

 در صفحه آخر این کتاب نیز وصیت‌نامه این شهید والامقام آورده شده است که در آن می‌خوانید: دفاع از حرمین و مظلومیت مسلمانان را بر خود واجب می‌دانم و سعادت خود را در پیروی از خط مشی اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) می‌دانم و از خداوند می‌خواهم تا مرا در این راه ثابت قدم گرداند.

 همچنین در بخش دیگری از وصیت‌نامه این شهید مدافع حرم آمده است: نقطه قوت ما ولایت است و نقطه ضعف ما نیز بی توجهی به این امر، زیرا ما آنچنان که لازم است باید به آن توجه کرده و خود را ذوب در ولایت بدانیم.

 این کتاب در ابعاد ۱۳ در ۱۸ و در ۳۷۸ صفحه به همت نویسنده جوان و خلاق محمدرسول ملاحسنی و با فعالیت جمعی از فعالان و خادمان شهدا به نگارش درآمده و توسط انتشارات «فحوای دانش» به چاپ رسیده است.

 شهید حمید سیاهکالی مرادی را می‌توان شهید پاییزی مدافعان حرم معرفی کرد چرا که در پاییز سال ۱۳۸۹ عازم سفر کربلا شد، در پاییز سال ۹۱ مراسم عقد انجام داد، در پاییز سال ۹۲ ازدواج کرد و سرانجام در چهارم آذرماه سال ۱۳۹۴ در سن ۲۶ سالگی حین انجام مأموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسید.

مزار این شهید گرانقدر در گلزار شهدای قزوین قرار دارد.

 شهید سیاهکالی مرادی از پاسداران تیپ ۸۲ سپاه حضرت صاحب‌الامر (عج) در سال ۱۳۶۸ در قزوین به دنیا آمد و تا پایان دوره کارشناسی در رشته حسابداری درس خواند.

 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز دراین آیین که از سوی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج در کانون استانی شهید فهمیده برگزار شد، اظهارداشت: این کتاب که بیانگر سبک زندگی شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی شهدای مدافع حرم است را به زبان قلم و هنر به تصویر کشیده است.

 فرشته فهمیده تصریح کرد: همه مجموعه خاطرات و دست نوشته های شهدا از جمله راهکارهای آشنایی هرچه بیشتر نسل سوم و چهارم جامعه با سیره، روش و زندگی شهدا است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اتفاقات سرنوشت ساز برای کشور در ۴۰ سال اخیر رخ داده که باید با انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی زمینه رفع برخی گسست ها در جامعه بر طرف شود.

 وی تقویت فرهنگ کتابخوانی را از جمله عوامل حلقه پیوند در بین نسل های کشور دانست وادامه داد: با تهیه کتاب ها و مجموعه های فاخر از شهدا، ایثارگران و جانبازان و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه می توان زمینه تقویت این حلقه پیوند را فراهم کرد.

 وی بیان داشت: کتاب هایی که با عنوان شهدا با بیان خاطراتی از شهدای انقلاب و مدافع حرم منتشر شده است به دنبال این هدف است که دانش آموزان و نسل جوان جامعه با خواندن آن با سیره و روش زندگی شهدای والامقام آشنا می شوند.

 فهمیده تاکید کرد: ملت ایران اسلامی با وجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد به دلیل ارادت خاصی که به شهدا، امام و ولایت دارند، همواره در راه این بزرگواران گام بر می دارند و در آیین هایی که به نام شهدای والامقام مزین می شود، پرشور و مشتاقانه حضور می یابند.

 این کتاب باحضور خواهر شهید مدافع حرم، حمید سیاهکالی مرادی رونمایی شد و شرکت کنندگان در این آیین بار دیگر با امام، شهدا و ولایت تجدید میثاق کردند و ندای لبیک یا امام حسین (ع) و لبیک یا خامنه ای سر دادند.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار و ۵۰۰ فرهنگی دارد.