تاریخ : 1398,دوشنبه 03 تير13:10
کد خبر : 67523 - سرویس خبری : سیاسی

مغناطیس خمینی و خامنه‌ای


مغناطیس خمینی و خامنه‌ای

۳۱ خرداد ۹۵ وقتی مقتدای ما گفت "شمشیر را کشیده‌ام و از چپ و راست شمشیر می زنم"، درک مطلب برای خیلی‌ها ثقیل بود. شاید تصور می‌شد آمریکا به خاطر عملکرد دولت روحانی، ایران را گوشه رینگ انداخته است.


محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

۳۱ خرداد ۹۵ وقتی مقتدای ما گفت "شمشیر را کشیده‌ام و از چپ و راست شمشیر می زنم"، درک مطلب برای خیلی‌ها ثقیل بود. شاید تصور می‌شد آمریکا به خاطر عملکرد دولت روحانی، ایران را گوشه رینگ انداخته است.

اما واقعیت چیز دیگری بود؛ ایران در عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و یمن، زنجیره‌ای از ضربات را به آمریکا و متحدانش تدارک دیده بود که در حال نتیجه دادن و به زیر کشیدن حیثیت ابرقدرتی آمریکا بود.

آیت الله خامنه ای، یک روز قبل از آنکه به شینزو آبه بگوید "ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی‌دانم؛ کدام فرد عاقلی دوباره با کشوری که زیر تمام توافق‌ها زده، مذاکره می‌کند؟ مذاکرات صادقانه از جانب شخصی همچون ترامپ، صادر نمی‌شود"، به مسجد مقدس جمکران رفته و چند ساعتی با پروردگار خلوت کرده بود.


آن خلوت و این پاسخ حکیمانه و شجاعانه مانند توپ در دنیا صدا کرد. پیام چنان نافذ و اثرگذار بود که یک ژاپنی با حسرت نوشت "برای رهبر ایران احترام قائلم، ایران غروری دارد که ما در ژاپن باخته‌ایم. رهبر قدرتمند ایران، حسرت برانگیز (رشک برانگیز) است."

همچنین فیصل الدویسان عضو سابق پارلمان کویت تصریح کرد "دیروز عبیدالله به امام حسین (ع) در کربلا نامه نوشت و به عمرسعد داد تا امام جوابش را بدهد و امام فرمود جوابی نمی‌دهم. و حالا تاریخ تکرار می‌شود. خامنه‌ای: جوابی به ترامپ نمی‌دهم ".

اما موضوع به منطقه محدود نماند. دیوید ایگنیشس در واشنگتن پست نوشت: "پمپئو پس از انفجار دو نفتکش در دریای عمان، بدون ارائه دلیل و مدرک، ایران را مقصر خواند. در همین زمان آبه شینزو در ایران بود تا پیام ترامپ را به رهبر ایران بدهد اما آیت الله خامنه ای درخواست ترامپ را رد کرد".

او افزوده بود "صدای رهبر معظم ایران را نمی‌توانستیم شفاف‌تر از این بشنویم. در صدای او می‌توان بازتاب این عبارت آیت الله خمینی را شنید که گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. ایران، اعتماد به نفس قابل توجهی دارد".

هنوز یک هفته از آن سیلی سخت بر هیمنه آمریکا نگذشته بود که این بار پاسداران امنیت کشور، پهپاد متجاوز آمریکایی را با سامانه پیشرفته سوم خرداد سرنگون کردند و موجی تازه برانگیختند؛ چنان که این بار دکتر یحیی ابوزکریا متفکر الجزایری دست به قلم شد.

او نوشت "درحالی که بسیاری از حاکمان عرب در مقابل شیطان آمریکا ترامپ سر تعظیم فرود آورده‌اند، مرد مسلمانی از سرزمین فارس به نام سیدعلی خامنه ای در برابر او ایستاد و بینی اش را به خاک مالید. حقیقت این است؛ بگذار قورباغه‌ها هرچه می‌خواهند سروصدا کنند".

روند تحولات چند سال اخیر به نحوی بوده که مجله نیوزویک چند ماه قبل در حد درک و فهم خود در صفحه اول تیتر زد: "ترامپ بین سه ابرقدرت دنیا محاصره شده است؛ روسیه، چین و ایران". البته تنها ایران بود که می‌توانست به پیک آمریکا بگوید "من ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی دانم" و تنها ایران است که می‌تواند پهپاد آمریکایی را هدف گیری و سرنگون کند.

مولای ما شاگرد پاکباخته مکتب امیر مؤمنان علیه السلام است که فرمود " فَقُمتُ بِالاَمرِ حینَ فشلوا… هنگامی برای اقامه امر خدا قیام کردم که دیگران فشل بودند؛ خود را آن هنگام که دیگران خویش را پنهان می‌کردند، نمایاندم؛ سخن گفتم، هنگام عجز دیگران از سخن گفتن؛ هنگامی که دیگران زمینگیر بودند به نور الهی پیش رفتم و عبور کردم". (خطبه ۳۷ نهج‌البلاغه)

ما اکنون در حال مقدمه چینی برای تمدن سازی هستیم. یاد سخنان چندی قبل آیت الله سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد می افتم که گفت "از امام خمینی (ره) پرسیدند آیا انقلاب اسلامی از علائم ظهور است؟ امام پاسخ داد خیر، این انقلاب از علائم ظهور نیست، بلکه اول ظهور است. از خدا می‌خواهیم که امام خامنه ای، همان سید خراسانی در روایات باشد."