تاریخ : 1398,سه شنبه 04 تير14:30
کد خبر : 67564 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

بنیاد عملا" تعطیل است!


بنیاد عملا

دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار ورود رئیس جهور به موضوع دارو و درمان ایثارگران و جلوگیری از نابسامانی های موجود در جامعه ایثارگری شد.

فاش نیوز - دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار ورود رئیس جهور به موضوع دارو و درمان ایثارگران و جلوگیری از نابسامانی های موجود در جامعه ایثارگری شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، هاجر چنارانی نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس با انتقاد از بی توجهی به مسائل ایثارگران و رفع نابسامانی های موجود در بیمه تکمیلی ایثارگران اظهار داشت: یکی از نکاتی که در رابطه با مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد و بارها ما آن را مطرح کرده و در صحن علنی مجلس تذکر داده ایم، این موضوع ست که آقای شهیدی مریض احوال و دارای شرایط خاص جسمانی است و یک جورهایی عملا بنیاد شهید تعطیل شده است.

 وی با اشاره به بازدید خود از آسایشگاه جانبازان در مشهد خاطرنشان کرد: متاسفانه جانبازان قطع نخاع در این آسایشگاه حتی برای داشتن کوچکترین امکانات بهداشتی خود، درمانده بودند و شما فکر کنید جانباز قطع نخاع با شرایط خاص خود چگونه باید با این کمبودها کنار بیاید؟

 نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در کشوری که مسئولن دولت این طور جانباز 70 درصد خود را رها کرده است، چه باید کرد و جایگاه ایثارگران در کجا قرار دارد؟ ما به عنوان خانواده بزرگ ایثارگران درست است از لحاظ جسمانی سالم هستیم، اما جانبازان قطع نخاع و گردنی که احتیاج مبرم به ویلچر دارند، هنوز سالیان سال است که ویلچر به آنها واگذار نشده است.

 نماینده ایثارگر بااشاره به حوزه انتخابیه خود نیشابور تصریح کرد: به طور مثال در شهر نیشابور 30 جانباز قطع نخاع وجود دارد. با توجه به شرایط خاص آنها حتی یک بیمارستان تخصصی برای آنها در نظر گرفته نشده است و برای نقل و انتقالشان باید آمبولانس تهیه شود، در حالی که به آنها گفته می شود، پول آمبولانس را بدهید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم یادآور شد: می خواهم ببینم، آقایان می خواهند کشور را به کجا سوق دهند؟ اگر آقای شهیدی نمی تواند پاسخگوی ایثارگران باشد،رئیس جمهور باید به موضوع ورود کند.

 هاجر چنارانی بااشاره به نابسامانی های موجود در ارائه خدمات بیمه تکمیلی از سوی بنیاد شهید یادآور شد: متاسفانه مراجعات فراوانی از سوی جانبازان به نمایندگان مجلس در ماه های اخیر صورت گرفته و طی آن گلایه های شدید خود را از کمبود امکانات بهداشتی و داروهای مورد نیاز اعلام کرده اند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه به علت گرانی و کمبود داروهای مورد نیاز، بسیاری از ایثارگران نمی توانند هزینه دارو و درمان خود را بپردازند، به داروهای جانبی اعتیاد آور ممکن است سوق پیدا کنند و مسئولان بنیاد شهید باید متوجه این موضوع باشند.

 عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی تصریح کرد:احساس می کنم چهل سال از عمر انقلاب می گذرد، اما داعیه داران این انقلاب و کسانی که ضامن اصلی آن هستند، متاسفانه امروز فقط ما از نام آنها استفاده می کنیم ولی هیچ گونه خدمتی به عرصه ایثار و شهادت نمی دهیم.

 چنارانی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: به نظر من تمامی دستگاه های دولتی برای رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران باید دست در دست هم به یاری و کمک آنها بشتابند، چرا که جانبازان ما نه به دنبال پست و مقام هستند،بلکه درخواست حمایت و همراهی دارند.

 وی خطاب به رئیس جمهور متذکر شد: خواهشی که ما به عنوان نماینده ایثارگر از رئیس جمهور داریم،این است که به مسائل و مشکلات ایثارگران ما رسیدگی شود. چرا که به دلایل افزایش قیمت ها، کمبود اعتبارات و...، وضعیت دارو و درمان جانبازان ما به خصوص در آسایشگاه ها دچار نابسامانی های شدیدی شده است.


کد خبرنگار : 26