تاریخ : 1398,چهارشنبه 05 تير17:27
کد خبر : 67675 - سرویس خبری : سیاسی

در کنار شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی



                                                    
  صفحه منتسب به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب پستی به این شرح را در فضای مجازی منتشر کرد:

«رهبر انقلاب: بهشتى بى‌شک در ایران، در شخصیت‌هاى سیاسى ایران شخصیت اول بود. نه در آن روزى که شهید شد؛ از اول اینجور بود. در شوراى انقلاب از اول کار، هنوز قبل از این‌که امام تشریف بیاورند به ایران و بعد از ورود امام و تشکیل دولت_موقت، آن عنصر محورى مرکزى فعال در شوراى انقلاب او بود؛ همه این را قبول داشتند. بى‌انصاف و ظالم هست اگر کسى از افراد آن روز شوراى انقلاب این حقیقت آشکار را منکر بشود.»
«امام فرمودند شهید بهشتی مظلوم بود. ما هم یادمان هست که او چقدر مظلوم بود؛ اما این مظلومیت از سوی چه کسانی بر او تحمیل می‌شد؟ از جمله کسانی که باید پاسخ مظلومیت این شهید عزیز را بدهند، این‌هایی هستند که حاضر نبودند قضای اسلامی را در جامعه ایران اسلامی تحمّل کنند.»
۱۳۸۰/۰۴/۰۷

«تصور من از آقاى بهشتى این است که گناه نمى کرد... البته نمى‌خواهم در مقام مبالغه بگویم ایشان معصوم تالى تلو معصوم بود، اما مى خواهم بگویم برخوردش با ما‌ها و ارتباطش با دوستان به طورى بود که گمان گناه را براى او در ذهن معاشرینش خیلى ضعیف مى کند و من تصور مى کنم ایشان اصلا گناه نمى کرد.»



«مگر چند نفر امثال شهید بهشتی یا آن چهره‌های مبارز و آن افراد مخلص و پاکباز، در یک کشور و در میان یک ملت به ظهور می‌رسند؟ ضربه خیلی سنگین بود، ولی نظام ایستاد.»
۱۳۷۰/۰۴/۰۸