تاریخ : 1398,دوشنبه 24 تير19:32
کد خبر : 67773 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

به بهانه اظهارات یک نماینده مجلس درباره مصوبه خودرویی دولت برای جانبازان؛

سخنانی که نه به نفع جانبازان است و نه در شأن مجلس


سخنانی که نه به نفع جانبازان است و نه در شأن مجلس

اظهارات و استدلال های ضعیف یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در باره مصوبه خودرویی اخیر دولت برای ایثارگران...

فاش نیوز - عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در اظهاراتی تأمل برانگیز، مصوبه اعطای مجوز واردات خودرو به جانبازان بالای 70 درصد را نوعی خدمت به جانبازان برای کاهش التهابات بازار خودرو عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، جواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی که با آب و تاب از مصوبه مبهم دولت برای واردات 500  خودرو برای جانبازان بالای 70 درصد صحبت می کرد هدف دولت از این مصوبه را کاهش التهابات خودرویی در جامعه عنوان کرد!

وی همچنین در ادامه استدلال  های عجیب خود در دفاع از مصوبه دولت و بدون درنظر گرفتن اینکه اگر هم دولت در این شرایط، مصوبه اینچنینی دارد برای برطرف کردن نیاز مبرم جانبازانیس که مشکلات عدیده جسمی حرکتی دارند می باشد گفت: جانبازانی که دارای نقدینگی هستند و می خواهند آن را به بازار خودرو هدایت کنند می توانند از این مصوبه بهره مند شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، بهره مندی جانبازان بالای 70 درصد از مصوبه واردات خودرو را فرصتی مناسب در شرایط فعلی بازار ملتهب خودرو دانست و تاکید کرد: در واقع با اجرای این مصوبه، چند اقدام اساسی انجام خواهد شد که بخشی مربوط به جهت دهی به نقدینگی جامعه است و بخش دیگر آن خدمتی به جانبازان عزیز است که  در شرایط و موقعیت های قبلی نتوانسته اند از این فرصت استفاده کنند.

حسینی کیا در پاسخ به این سوال که جانبازان بالای 70 درصد در کشور نزدیک به 9 هزار نفرهستند اما با این مصوبه فقط به 500 نفر امتیاز واردات خودرو تعلق می گیرد نیز گفت: این موضوع خود به خود اشکالی ندارد چرا که دولت آن را در نظر دارد و بسیاری از جانبازان از تمکن مالی بالایی برخوردار نیستند اما اگر همین مقدار هم ظرفیت را پر کنند دوباره دولت پیگیری لازم را انجام می دهد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اجرای این مصوبه، التهابات خودرویی را در بازار کاهش می دهد و سر جمع اش کار خوبی است اظهار داشت: به نظرم باید اجرای این مصوبه را در راستای خدمت به جانبازان و ایثارگران بدانیم و امیدواریم که دولت مصوبات بیشتری از این قبیل در آینده  داشته باشد!

گفتنی است در حال حاضر بیش از 10 سال از آخرین واگذاری خودرو به جانبازان بالای 70 درصد که مشکلات جسمی حرکتی شدید و نیاز مبرم به تصویب قانونی به منظور واگذاری خودرو مناسب دارند، می گذرد؛ ولی شاید به دلیل همین برداشت ها و تحلیل های سطحی و بی اطلاعی نمایندگان از مسایل مختلف جامعه و اقشار مختلف، از جمله جانبازان و ایثارگران، هیچ اقدام قابل توجهی در این زمینه انجام نگرفته است.

این درحالیست که دولت به راحتی می تواند با اختصاص سهمیه ای از خودروهای تولید داخل به جانبازان نخاعی که تعدادشان کمتر از 2000 نفر است، بخش کوچکی از بی عدالتی در حق آنان را برطرف کند؛ چرا که این گروه از جانبازان و البته گروهی از معلولان هم که شرایطی مشابه دارند، عملا" امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ندارند و از سوبسیدها و یارانه های اعطایی هیچ سودی عایدشان نمی شود. البته با این توجه که چون ناچارند کرایه دربست و اختصاصی از خودروهای مسافرکش کرایه ای استفاده کنند، باید چندبرابر افراد عادی هزینه بپردازند.


کد خبرنگار : 18