تاریخ : 1398,یکشنبه 16 تير15:39
کد خبر : 68005 - سرویس خبری : فرهنگ و هنر

ایجاد فضاهای فرهنگی-ورزشی برای زلزله‌زدگان



معاون فرهنگی قرارگاه جهادی امام رضا(علیه‌السلام) فعالیت‌های جهادی این قرارگاه در ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی-ورزشی منطق زلزله زده کرمانشاه را تشریح کرد.

ایجاد فضاهای فرهنگی-ورزشی برای زلزله‌زدگان +عکس‌

حجت‌الاسلام سیدمصطفی موسوی معاون فرهنگی قرارگاه جهادی امام رضا(علیه‌السلام) درباره اقدامات فرهنگی انجام شده این قرارگاه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت که قرارگاه جهادی امام رضا(ع) از دو روز بعد از وقوع زلزله فعالیت خود را در مناطق زلزله زده کرمانشاه آغاز کرد.

او با بیان اینکه هنگامی که زلزله روی می‌دهد فقط خانه‌ها را تخریب نمی‌کند, بلکه زیرساخت‌های یک شهر و منطقه را از بین می‌برد،گفت: با وقوع زلزله کرمانشاه تمرکز تمام گروه‌های جهادی و سازمانهای متولی بر روی منازل بوده و توجه بخصوصی در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی به خصوص تقویت روحیه مردم و کودکان و نوجوانان زلزله‌زده نمی‌شود.

موسوی ادامه داد: در همین راستا در دو روستایی «الیاسی‌حسین» و «الیاسی محمود» که فعالیت جهادی خود را در آن آغاز کردیم علاوه بر احداث و ساخت واحدهای مسکونی تمرکز ویژه‌ای بر روی موضوعات فرهنگی و تقویت روحیه کودکان و نوجوانان داشتیم.

معاون فرهنگی قرارگاه جهادی امام رضا(علیه‌السلام) ایجاد زمین بازی برای کودکان و نوجوانان و احداث آلاچیق و کاشت نهال را از جمله برنامه‌های فرهنگی برای تقویت روحیه مردم زلزله‌زده این دو روستا عنوان کرد و گفت: این فضای فرهنگی ایجاد شده, بزرگترین فضای فرهنگی بین 40 روستای منطقه دشت‌ذهاب است که توسط جهادگران قرارگاه ایجاد شده و حجم استقبال از این فضا به حدی است که از روستاهای دیگر, برای استفاده از این فضا می‌آیند.

او ایجاد خانه ورزش را در این دو روستا از دیگر اقدامات فرهنگی قرارگاه جهادی امام رضا(علیه‌السلام) برشمرد و گفت: در این خانه ورزش که مساحتی بالغ بر 80 متر مربع دارد وسایل ورزشی اعم از میز پینگ‌پنگ، فوتبال دستی و دارت قرار داده شده تا جوانان روستا از این فضا بهره‌مند شوند؛ همچنین مدیریت این خانه ورزش را به عهده دهیاری روستا گذاشته شده است.

موسوی ادامه داد: همچنین مراسم کلنگ‌زنی زمین فوتبالی این دو روستا چند هفته گذشته انجام شد و تا دو هفته آینده به صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

او دلیل کندبودن عملیات عمرانی را سختی کار و دمای بالای 48 درجه عنوان کرد و گفت که با این وضعیت، اما جهادگران با عشق و علاقه فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی قرارگاه جهادی امام رضا(علیه‌السلام) در خصوص فرآیند ساخت منازل مسکونی این دو روستا گفت که تمامی 50 واحد مسکونی الیاسی حسین به اتمام رسیده و مردم روستا در منازلشان سکونت پیدا کردند و در روستای الیاسی‌محمود 70 درصد منازل آماده سکونت شده و 30 درصد مابقی توسط خود مالکینی که ساکن شهر بوده‌اند و خانه دومشان در روستا بوده در حال تکمیل است.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: اکثر مردم بر این باور هستند که موضوع زلزله کرمانشاه به اتمام رسید اما 70 درصد خانه‌های مناطق زلزله‌زده بازسازی شده و ما در همین راستا درصدد هستیم تا در بازسازی زیرساختهای فرهنگی، اقتصادی و اشتغال جوانان قدمی برای خدمت به مردم برداریم.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم