تاریخ : 1398,دوشنبه 17 تير13:11
کد خبر : 68013 - سرویس خبری : اخبار

محور کار‌های «مهدی» تکلیف بود نه ثواب



پیکر شهید مهدی ثامنی راد پس از چهار سال از شهادت مدتی پیش کشف و شناسایی شد و در حالی پیکر او مورد استقبال قرار گرفت که تعداد بیشماری از زائران شهدا و دوستان و همرزمان وی برای وداع با او به معراج الشهدای تهران آمده بودند. پیکر شهید در میان حضور بی‌نظیر اهالی محل، خانواده، بستگان و همرزمان و دوستان شهید تا خانه ابدیش بدرقه شد.

شهید 33 ساله مهدی ثامنی راد که در 21 بهمن سال 94 در منطقه «تل هور» سوریه به شهادت رسیده بود از اهالی محله کارخانه قند ورامین و از بچه‌های فعال این منطقه بود که حضور در مراسمات مذهبی و برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم از برنامه‌های جدی او در محل بود.

«مقداد علیپور» از دوستان هم‌دوره‌ای شهید مدافع حرم مهدی ثامنی راد در دانشگاه امام حسین (ع) درخصوص ویژگی‌های این شهید به خبرنگار حماسه و جهاد گفت: مهدی ثامنی چند ویژگی خاص داشت. اولین ویژگی اطاعت پذیری محض او از مافوق بود. خدا به ما توفیق داد در چند کار همراه مهدی باشیم. من در بین همه دوستان کم سن‌ترین فرد و مهدی در بین جمع بزرگ‌ترین بود. آنقدر سمعا و طاعتا بود که به تبعیت از او همه ما از مافوق اطاعت می‌کردیم.

وی افزود: دومین ویژگی شهید ولایت پذیری و سومین مورد تکلیف‌گرا بودنش بود. آنچه او را در بین رفقا ویژه کرد همین تکلیف‌گرا بودنش بود. یعنی توجه نمی‌کرد کجا ثواب است یا نیست، هیچ وقت کاری را به خاطر ثوابش انجام نمی‌داد، جستجو می‌کرد هرجا کاری روی زمین مانده بود را انجام دهد.

علیپور به نحوه شهادت همرزمش اشاره کرد و گفت: گویا یکی از تک تیراندازهای دشمن بسیاری از نیروها را با سلاح زده بود و از بچه‌هایی که قصد عبور داشتند تلفات می‌گرفت که آقا مهدی با آرپی جی قصد داشت تا مقر او را بزند، در شناسایی دوم بود که تیر به دهانش اصابت کرد و به شهادت رسید. رفیقی همراهش بود که قصد داشت پیکرش را به عقب برگرداند اما هر بار با کوچکترین حرکتی تیراندازی می‌شد. برای همین پیکرش ماند و پس از 4 سال به وطن بازگشت.

مهدی در دوران دانشگاه و بعد از آن موسس گروه جهادی بود

همرزم شهید تصریح کرد: مهدی همه فن‌حریف بود. در بحث ادوات نظامی و کار با آرپی جی، خمپاره و غیره در بین بچه‌های دانشگاه تک بود. این تکلیف‌گرا بودنش باعث شد هرجا کاری روی زمین مانده انجام دهد و هر جا نیاز به آموزش هست چه در حوزه کارهای تربیتی و چه جنگ افزارها پیشقدم شود. بعد فعالیت‌های جهادیش او را خاص کرد، در مراسمات تشییع و وداع هم بیشتر جمعیت از دوستان جهادی او بودند. مهدی در دوران دانشگاه و بعد از آن موسس گروه جهادی بود.

همرزم شهید ثامنی راد با اشاره به دوستی نزدیک مهدی با شهید سید سجاد حسینی بیان کرد: مهدی 2 سال در چند مرحله به سوریه اعزام شد. افرادی که به سوریه می‌روند محدودیت صحبت دارند و خودش هم اهل تعریف کردن از کارها و فعالیت‌هایش در سوریه نبود. فقط پدرخانمش تعریف کرد که در منطقه به خانم بارداری برخورد می‌کند که زمان وضع حملش رسیده بود، با اینکه جان خودش در خطر بود او را به بیمارستان می‌رساند و بچه و مادر سالم می‌مانند.

 

 


منبع : دفاع پرس