تاریخ : 1398,چهارشنبه 19 تير14:54
کد خبر : 68093 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

احقاق حق از طریق کمیسیون ماده ۱۶



من همسر جانباز هستم و می خواستم از ماده ۲۴ قانون جامع استفاده کنم چند بار به بنیاد و  آموزش و پرورش مراجعه کردم و گفتند چیزی به ما ابلاغ نشده است آیا باید به دیوان عدالت اداری مراجعه کنم یا بنیاد شهید؟

- این بازی ها را برای تاخیر در اجرای قوانین بکار می گیرند و موجبات تضییع حوق امثال شما را فراهم می کنند. اگر بنیاد جدی تر به دنبال احقاق حقوق ایثارگران و خانواده های آنها بود این مشکلات کمتر می شد. رسیدگی اولیه به شکایت شما در این خصوص بر عهده کمیسیون ماده 16 است و باید از طریق این کمیسیون اقدام کنید.

 

سلام ممنون از اینکه وقت میزارید و پاسخگو هستین .پدر بنده جانباز ۴۵% است و بازنشسته ی بانک سپه .رفتن بنیاد برای گرفتن برای گرفتن وام ماشین و گفتن که به ۴۵%تعلق نمیگیره .جانبازی ایشون از ناحیه پای چپ است و عصب از زانو به پایین ندارن .یکی از اقوام با ۳۰ % وام ماشین گرفتن .هرجا یه چیزی میگن و پدرم به دلایلی ماشین ندارن و نیاز واجب به وسیله دارن و خواستم بدونم چطوره شرایط .لطفا راهنماییم کنین ....سپاس فراوان

- سلام چیزی به اسم وام خودرو نداریم، بلکه ماه 45 واگذاری خودرو به جانبازان است که متاسفانه به دلیل کوتاهی بنیاد و دولت و عدم تهیه آیین نامه اجرایی آن تا کنون اجرا نشده است و این یکی از حقوق های مسلم جانبازان است که به شدت به آن نیاز دارند ولی گوش شنوایی در دولت و بنیاد نیست .