تاریخ : 1398,شنبه 22 تير14:05
کد خبر : 68150 - سرویس خبری : اخبار

روزنامه رأی‌الیوم:

ایران تسلیم نخواهد شد، ترامپ از ایرانی‌ها می‌ترسد



یک روزنامه منطقه‌ای با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا و اروپا تأکید کرد ایران تسلیم نخواهد شد و غنی‌سازی را از سر می‌گیرد و آمریکا نیز کاری نمی‌تواند بکند.
روزنامه رأی‌الیوم به قلم عبدالباری عطوان نوشت: جای شگفتی است که ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد و پایبندی آمریکا را به این توافق متوقف کرد، اما گفت ایران باید به این توافق پایبند بماند و تهدید کرد. این نهایت بی‌شرمی است ترامپ در توافق نماند و الان می‌گوید ایران نباید اورانیوم را غنی‌سازی کند.
وی افزود: ایرانی‌ها بیست‌ هزار سانتریفیوژ برای غنی‌سازی دارند و لازم است که به سی هزار و چهل هزار برسانند. آنان الان سیصد کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده دارند و باید به سه هزار کیلو برسانند تا ابزار بازدارندگی داشته باشند. چه کسی توافق هسته‌ای را نابود کرد؟ ترامپ فقط به کسی احترام می‌گذارد که از او بترسد. ایرانی‌ها پهپاد جاسوسی آمریکا را سرنگون کردند، زیرا می‌دانند ترامپ کاری نمی‌‌تواند بکند. زیرا اگر حمله کند ایرانی‌ها، اسرائیل و همه چاه‌های نفتی را در کشورهای عربی خلیج فارس ویران خواهند کرد و پایگاه‌های آمریکا نزدیک این شهرها قرار دارد. ترامپ از قدرت و توان ایران می‌ترسد. یکی از نمایندگان مجلس ایران گفت ما می‌توانیم اسرائیل را ظرف نیم ساعت ویران کنیم. حرف او درست است. تصورش را بکنید چهارصد هزار فروند موشک ظرف نیم ساعت به اسرائیل از جنوب لبنان و نوار غزه و ایران و سوریه و عراق اصابت کند. ایران پهپادی را سرنگون کرد که بیش از 220 میلیون دلار قیمت داشت و ترامپ جرأت نکرد حتی یک گلوله به سوی ایران شلیک کند. آمریکا در همه جنگ‌هایش در خاورمیانه باخته است.
آمریکا جنگ در افغانستان و عراق را باخت و شکست‌خورده از عراق خارج شد. مقامات ایرانی در روز روشن به عراق سفر می‌کنند و مقامات آمریکایی در تاریکی و محرمانه به این کشور می‌روند. آمریکا جنگ در سوریه را نیز باخت. ترامپ گفت ما نود میلیارد دلار در سوریه باختیم. ایران کشور بزرگی است. ایران تهدید کرده است اگر به این کشور تعرضی شود به منافع آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه حمله خواهد کرد. این کرامت و عزت‌نفس ایرانی‌هاست. الان هم می‌گویند غنی‌سازی اورانیوم را افزایش خواهند داد. ترامپ کاری نمی‌تواند علیه ایران بکند.