تاریخ : 1398,چهارشنبه 26 تير14:39
کد خبر : 68228 - سرویس خبری : اخبار

واکنش بنیاد شهید به خبر «آمار نجومی رئیس بنیاد...»


واکنش بنیاد شهید به خبر «آمار نجومی رئیس بنیاد...»

بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارسال جوابیه ای، به خبر فاش نیوز درباره «آمار نجومی رئیس بنیاد از تعداد کل جانبازان کشور!» واکنش نشان داد.

فاش نیوز -  بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارسال جوابیه ای، به خبر فاش نیوز درباره «آمار نجومی رئیس بنیاد از تعداد کل جانبازان کشور!» واکنش نشان داد.

در این جوابیه که از سوی روابط عمومی این سازمان ارسال گردیده، تعداد جانبازان قطع نخاع و ۷۰ درصد کشور حدود ۹۰۰۰ نفر و تعداد ایثارگران و خانواده های آنان نیز ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

متن کامل جوابیه بنیاد و تصویر آن به شرح ذیل است:

 

جناب آقای ساقی مدیرعامل محترم پایگاه خبری فاش نیوز

با سلام و احترام

با عنایت به انتشار مطلب «آمار نجومی رئیس بنیاد شهید از تعداد کل جانبازان کشور، در تاریخ 24/ 4 / 98 با توجه به اشتباه خبرنگار در اعلام آمار، تعداد جانبازان قطع نخاع و ۷۰ درصد کشور حدود ۹۰۰۰ نفر و تعداد ایثارگران و خانواده های آن عزیزان نیز ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام می گردد. خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به اصلاح آن اقدام لازم صورت پذیرد. پیشاپیش از همکاری شما سپاسگزارم.

علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی

در خبرهای منتشر شده در خبرگزاری ها از قول حجت الاسلام شهیدی آمده بود که «هم‌اکنون در کشور 3 میلیون و 400 هزار جانباز وجود دارد، .... از این تعداد 9 هزار نفر عزیزان جانباز قطع نخاعی هستند.»

در این خبرها بحثی از آمار خانواده ایثارگران در میان نبوده است و خبرگزاری های متعدد هم به همین صورت خبر را منتشر کرده اند و همچنین شبکه خبر نیز به همین صورت به طور مرتب خبر را زیرنویس می کرده است.

اینکه شخصی، هرکس هم که باشد، دچار اشتباه لفظی شود نشدنی و سزاوار نکوهش هم نیست، به شرط اینکه اطرافیان با عملکرد اشتباه خویش و بجای یک اصلاحیه و عذرخواهی کوچک که رسم بزرگواران است، نخواهند به شعور دیگران اهانت روا دارند و از این کار دریغ نورزند.

درثانی اگر موضوع فقط در حد یک اشتباه لفظی هم بوده باشد باز هم این ایراد وارد است که مگر بنیاد تعریف درستی از خانواده ایثارگران و آمار آنان را داردو اگر هم دارد، مگر آنان را تحت پوشش و خدمات رسانی قرار داده است که آن را رسانه ای می کند؟! تا اینجای کار هم باز قابل تحمل است اما وقتی فرد، این موضوع را مبنای این مطلب قرار می دهد که گویی تعداد ایثارگران و مخدومان بنیاد آنقدر زیاد است و آنقدر به آنان خدمات ارائه می شود که عزم ملی برای اداره امور آنان هم کم است! و می افزاید: «ما نیازمند امداد و یاری سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها در بحث ارائه خدمات به جانبازان هستیم.»

در اینجا گفتنی است که هدف فاش نیوز از تذکر رسانه ای این موضوع، نه برای مچ گیری و عیب جویی و تنها برای دفاع از حرمت و قداست موضوع ایثار و ایثارگران مظلوم و البته دلسوزانه بوده است.


کد خبرنگار : 17