تاریخ : 1398,پنجشنبه 27 تير14:10
کد خبر : 68257 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

حملات بی‌امان انصارالله به فرودگاه‌های عربستان

پایگاه هوایی ملک خالد در آتش سوخت



انصارالله یمن با ادامه حملات پهپادی پی‌در‌پی به فرودگاه‌های عربستان، آل‌سعود را در بن بست قرار داده است. گفته می‌شود در آخرین حمله پهپادی انصارالله، پایگاه هوایی مهم «ملک خالد» عربستان در آتش سوخت.

اتخاذ راهبرد «فرودگاه در برابر فرودگاه» از سوی انصارالله یمن در هفته‌های گذشته باعث شده تا معادلات نبرد کاملا به ضرر ائتلاف سعودی تغییر کند. همین راهبرد بود که امارات را از یمن بیرون و زمزمه خروج سعودی از جنگ یمن را به راه انداخت.
حالا خبر رسیده که، در ادامه حملات پهپادی ارتش یمن یک پایگاه هوایی مهم سعودی در «خمیس مشیط» عربستان در آتش سوخت. پس از آنکه دوشنبه شب این پایگاه هوایی مورد حملات پهپادی قرار گرفت خبر رسید سه‌شنبه شب نیز با استفاده از چند فروند پهپاد «کی2» طی دو عملیات به این پایگاه هوایی حمله شده است. «خالد الصاید» خبرنگار العالم در صنعا دراین باره می‌گوید: «بار دیگر یگان پهپاد‌های یمنی عملیات هوایی خود را علیه فرودگاه‌های سعودی از سرگرفت و پهپاد‌های قاصف کی 2 به انبار‌های تسلیحات جنگنده‌ها و شمار دیگری از مواضع نظامی در پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط حمله کردند. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تأیید کرد این حمله با دقت انجام شد و تهدید کرد عملیات بیشتری انجام خواهد شد. سرتیپ عابد الثور، کارشناس راهبردی و نظامی هم گفته، عملیاتی که پهپاد‌ها علیه فرودگاه و پایگاه ملک خالد در عسیر انجام دادند تأثیر زیادی داشت و انبار‌های تسلیحات هدف قرار گرفت و نشانه‌های اولیه حاکی است انبار‌های تسلیحات تا ساعت‌ها در آتش می‌سوخت.»
از سوی دیگر، «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن که این روزها مدام از هدف قرار گرفتن فرودگاه‌های سعودی سخن می‌گوید، بار دیگر از حمله جدیدی به یکی از فرودگاه‌های جنوب عربستان سخن گفت. سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفته یگان پهپادی در این عملیات موفق، دقیقا آشیانه هواپیماهای بدون سرنشین عربستان در فرودگاه جازان را هدف قرار داد. به گزارش المسیره، «یحیی سریع» سپس با تاکید بر تعویق پروازهای فرودگاه مزبور اظهار داشت که حمله سه‌شنبه شب با پهپاد قاصف کی2 انجام گرفت.
واکنش انصارالله به سخنان ترامپ
از سوی دیگر سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پاسخ به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد این سخنان تنها برای اخاذی و باجگیری بیشتر از عربستان و افزایش پرداختی‌های این «گاو شیرده» است. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المسیره، محمد عبد السلام، سخنگو و رئیس‌هیئت ملی مذاکره‌کننده جنبش انصارالله یمن با انتشار توئیتی اعلام کرد: «دستور حمله به یمن از واشنگتن صادر می‌شود و در نوک پیکان این جنگ نیز دست‌نشانده‌های آمریکا قرار دارند. این جنایت‌ها با سلاح‌های آمریکا انجام شده و اعضای کنگره از کشورشان می‌خواهند که حمایت خود از کشورهای متجاوز به یمن را متوقف کند.» دونالد ترامپ، از لزوم خروج ایران از یمن گفته بود که سخنگوی انصارالله در پاسخ به او اضافه کرد:
« ادعاهای ترامپ با واقعیت سازگاری نداشته و حتی ارزش جواب دادن را هم ندارد و تنها برای اخاذی و باجگیری بیشتر از عربستان و افزایش پرداختی‌های این گاو شیرده است.»