تاریخ : 1398,پنجشنبه 03 مرداد15:30
کد خبر : 68330 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

شعبه صیانت از قانون باز کنید!



یک جانباز - با ارائه طرح دو فوریتی جهت حمایت از قانون دایر کردن شعبه صیانت از قانون در دادگاه های کشور این مشکل را حل کنید.

جناب آقای نوروزی عزیز، ریاست محترم فراکسیون ایثارگران!

از اینکه زحمت کشیدید ایثارگران عزیز را دنبال (کشک) فرستادید ممنونیم.

 اولا: در دیوان عدالت اداری به صورت حضوری نمی توان برای تظلم خواهیِ "اعمال یک مقطع تحصیلی بالاتر" مراجعه کرد

ثانیا: انتخاب شعبه دست ما نیست که بگوییم دادخواست ما را به شعبه 28 ارسال نمایند.

ثالثا: شعبه 28 (که می گویید) فقط به صورت موردی، برای احدی از شاکیان در این خصوص بوده و منافع حکم قابل انتقال به همه ایثارگران نیست.

رابعا: فقط اگر در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری برای "وحدت رویه" در موارد مجهول صادر شده باشد، آن وقت برای سایرین قابل سرایت و اجراست.

خامسا: اگر واقعا" قصد خدمت دارید لطفا از خودتان مایه بگذارید و ( با طرح دو فوریتی در مجلس ) به تصویب برسانید تا چنانچه هر قانون مصوب ایثارگران اجرا نشود یا با تفسیر به رای در سازمان ها، با سنگ اندازی و پاس کاری، نشود سلیقه ای و ناقص اجرایش کرد، در آن صورت می شود مسئول خاطی را به جرم سرپیچی از قانون و مقاومت در برابر آن به اتهام "ترک فعلی" که قانون مصوب کرده به تنزل پست سازمانی و یا حتی انفصال از خدمت، جریمه یا زندان محکوم شود و این اختیار به مدعی العموم تمام استان ها داده شود تا با تشکیل شعبه مخصوص در تمام دادگاه های کشور تحت عنوان ( شعبه صیانت از قانون ) هم دسترسی مردم به دادگاه آسان باشد و هم کار دیوان عدالت اداری سبک شود.

با توجه به فرآیند رسیدگی دیوان عدالت اداری در بازه زمانی 6 ماهه تا یک سال، مظلومین امیدشان به رسیدگیِ قاطعی است تا بر علیه سازمان خاطی این قانون، اقامه دعوا کنند.


کد خبرنگار : 21