تاریخ : 1398,شنبه 12 مرداد15:33
کد خبر : 68371 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

خبرهای خوش برای بانوان جانباز نخاعی


خبرهای خوش برای بانوان جانباز نخاعی

بانوان جانباز که قریب به اتفاق آنان مجرد هستند با مشکلاتی مانند از دست دادن والدین و تنهایی مواجه هستند. شاید بتوان گفت به گونه ای در جامعه رها شده اند و نگرانی و ترس از آینده مبهم، بزرگترین دغدغه این قشر است که ...

فاش نیوز - نماینده بانوان جانباز در انجمن جانبازان نخاعی از دیدار و گفت و گوی صبح دیروز خود با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و موافقت وی با درخواست های این قشر مظلوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، آمنه احمدی، نماینده و مسوول کمیته بانوان انجمن جانبازان نخاعی در باره نشست دیروز خود با حجت الاسلام محمدعلی شهیدی، با اشاره به مسایل و مشکلات خاص بانوان جانباز نخاعی گفت: بنده به عنوان نماینده این بانوان در این دیدار چندین درخواست مربوط به مسایل و مشکلات بانوان جانباز را مطرح کردم که نماینده بنیاد شهید با گشاده رویی با اکثریت این درخواست ها موافقت کردند.

ابتدا بحث تأسیس آسایشگاه برای بانوان جانباز بود که ضروریست در یک استان (ترجیحاً استان تهران) که قابل دسترسی برای تمامی بانوان نیز می باشد برای 24بانوی نخاعی به صورت متمرکز دایر شود تا این عزیزان در مواقع ضرورت و نیاز، بتوانند برای اسکان موقت و یا دایم از این آسایشگاه استفاده کنند؛ که خوشبختانه آقای شهیدی با اختصاص بخشی از آسایشگاه بقیةالله به بانوان جانباز موافقت کردند.

جانباز احمدی در ادامه با اشاره به ویژگی های این آسایشگاه نیز گفت: با توجه به افزایش مشکلات جسمانی بانوان جانباز انتظار می رود این مرکز دارای سالن استخر آب درمانی، فیزیوتراپی، سالن ورزشی و به طور کلی مجموعه ای مناسب بانوان که این عزیزان با فراغ بال از امکانات بتوانند استفاده کنند باشد.

  این بانوی جانباز و فعال فرهنگی در ادامه گفت: بانوان جانباز که قریب به اتفاق آنان مجرد هستند با مشکلاتی مانند از دست دادن والدین و تنهایی مواجه هستند. شاید بتوان گفت به گونه ای در جامعه رها شده اند و  نگرانی و ترس از آینده مبهم، بزرگترین دغدغه این قشر است که در این راستا احداث آسایشگاه خاص بانوان جانباز تاحدودی این نگرانی را مرتفع خواهدکرد.

وی افزود: دومین موضوعی که با حجت الاسلام شهیدی مطرح شد، مبحث اردوهای سیاحتی و زیارتی بانوان بود که در سال های اخیر کمرنگ تر شده. بنده با ارائه نامه ای به ایشان،  سفر به جزیره کیش و یا بندرانزلی را برای بانوان مطرح کردم که ایشان به علت کمبود بودجه بنیاد، برای سفر کیش اندکی تردید داشتند اما با سفر بانوان به بندرانزلی که بنیادشهید در آنجا هتل هایی دارد موافقت کردند و نامه موافقت راهم حضورا" به معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد ارجاع دادند و ایشان هم در این خصوص قول مساعد دادند.

آمنه احمدی اظهار داشت: موضوع بعدی، مبحث ویلچرهای برقی برای بانوان جانباز نخاعی بود که با توجه به دردهای عصبی و عضلانی شدید که با افزایش سن و وظایف خانه داری که برعهده این بانوان است تشدید می شود، دستور خرید و تخصیص 24عدد ویلچر برقی برای بانوان از طریق دکتر عباسپور نیز صادر شد.

مسوول کمیته بانوان انجمن جانبازان نخاعی همچنین یادآور شد: در برخوردی که با ریاست بنیادشهید داشتم ایشان با جان و دل صحبت ها و درد دل های مرا به عنوان نماینده بانوان جانباز شنیدند و اگر منصفانه بگویم، ایشان پای درخواست هایی که خدمتشان ارایه شد کتبا و با قاطعیت "اقدام شود" مرقوم فرمودند و با توجه به حسن نیت و نظر مساعدی که آقای شهیدی نسبت به بانوان جانباز از خود نشان دادند امیدوارم که این خواسته ها به زودی جامه عمل بپوشد.

وی درخاتمه تأکید کرد: در این مدت اجحاف های بسیاری در حق بانوان جانباز، بخصوص بانوان جانباز نخاعی صورت گرفته و به نوعی شاید بتوان گفت این بانوان تابه حال دیده نشده و یا نادیده گرفته شده اند؛ که این موضوع شاید به نوعی به عدم مطالبه گری این بانوان نیز برمی گردد؛ اما آنچه حایز اهمیت است این که انتظارات درحال حاضر زیاد و تجمیع شده است و در واقع می بایست جبران مافات شود.

قابل ذکر است: در حال حاضر 185 بانوی جانباز قطع نخاع، نابینا و قطع عضو درسطح کشور وجود دارد.

گزارش از صنوبر محمدی


کد خبرنگار : 23