تاریخ : 1398,سه شنبه 01 مرداد15:08
کد خبر : 68380 - سرویس خبری : اخبار

درمان ایثارگران از اولویت‌های اصلی‌ بنیاد است



معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: موضوع درمان همواره از اولویت‌های اصلی بنیاد است و خدمات شایسته‌ای که در حوزه بهداشت و درمان به ایثارگران عزیز ارائه می‌شود، باعث افتخار است.

http://www.isaar.ir/images/docs/000298/n00298228-b.jpg

عبدالرضا عباسپور روز دوشنبه 31 تیرماه در یکصد و هفتاد و چهارمین نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران با بیان اینکه موضوع درمان همواره از اولویت‌های اصلی بنیاد بوده است، افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال‌های اخیر موضوع اشتغال و درمان ایثارگران را دو اولویت بنیاد عنوان کرده‌اند و خدمات شایسته‌ای که در حوزه بهداشت و درمان به این عزیزان ارائه می‌شود باعث افتخار است.

وی ادامه داد: خدمت به ایثارگران یک وظیفه ملی است و نباید تنها منحصر به بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد و باید از ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی به ایثارگران و خانواده‌های معزز شهدا استفاده شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به یکپارچه‌سازی ارائه خدمات درمانی به ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: بنیاد همواره مجری قوانین بوده است. امسال نیز بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی خدمات درمانی تمام ایثارگران شاغل و غیرشاغل بر عهده بنیاد قرار گرفته است و ما تلاش می‌کنیم در صورت تامین اعتبار این قانون را به بهترین شکل اجرایی کنیم.

عباسپور با اشاره به مشکلات اعتباری بنیاد در زمینه هزینه‌های درمان ایثارگران گفت: هزینه ماهانه خدمات درمانی حدود 250 میلیارد تومان است و بنیاد در حال حاضر نیز 2 هزار میلیارد تومان به شرکت‌های بیمه‌ای بدهی دارد و برای حل این مسائل نیاز به کمک مشاورین محترم وزرا در امور ایثارگران داریم تا با پیگیری‌های خود به حل این موضوع کمک کنند.

وی تأکید کرد: موضوع درمان یک موضوع حیاتی و ضروری است و هیچ نوع تأخیری در آن جایز نیست و برای ادامه مناسب این روند نیاز به کمک تمام دستگاه‌ها داریم. البته در حال حاضر با وجود تمام مشکلات اسناد هزینه‌های درمانی خسارات متفرقه یا شخصی ایثارگران تا پایان سال 1397 توسط بیمه پرداخت شده است.

در این جلسه مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در حوزه‌های فعالیت خود پرداختند.
انتهای پیام/


منبع : ایثار